Crock-Pot Slowcooker återigen bäst i test!

Crock-Pot Slowcooker återigen bäst i test!

För dig som älskar mustiga grytor och rätter som nästintill lagar sig själva är en bra slowcooker ett måste i köket. Läs mer om varför Crock-Pot Slowcooker med 5 liters kapacitet och DuraCeramic-beläggning imponerade stort i ett oberoende test.

"Crock-Pot Slowcooker 5,0l DC är en väldigt bra slowcooker. För det första så har den en tilltalande och robust design som kommer hålla många år framåt, dessutom är materialet extremt reptålig vilket uppskattades enormt av oss på testpanelen", skriver Bäst i Hemmet.

Med en slowcooker finns det ingen risk att ingredienserna bränner vid eftersom maten tillagas under lång tid på låg temperatur. Det är en populär tillagningsmetod eftersom maten behåller fler utav sina näringsämnen och gör köttet mycket mört.

"Efter att programmet slutförts kommer den här slowcookern automatiskt gå över till en varmhållningsfunktion, detta är väldigt uppskattat om du kanske inte har tid att övervaka grytan hela tiden", skriver Bäst i Hemmet.

Med denna nya serie Crock-Pot One Pot Cooking kan du nå nya matlagningshöjder. Nu går det att bryna råvaror och reda såsen efteråt – allt i en enda gryta.

"En annan egenskap med grytan är att du kan ta isär den från huvudkonstruktionen. Detta gör att du kan servera direkt i grytan, alternativt placera den på spis eller i ugn för annan matlagning. Självklart klarar den alla typer av spisar, även induktion", skriver Bäst i Hemmet.

Läs hela testet här