Årets nyheter från Thermacell myggskydd

Årets nyheter från Thermacell myggskydd

Inför årets myggsäsong utökar Thermacell sortimentet med fler färger på de populära myggskydden.

Sober och snygg Mini Halo i grått
Det snygga myggskyddet Mini Halo som placeras på uteplatsen, finns sedan tidigare i fyra färger; röd, ljusblå, limegrön och vit. Nu kompletteras dessa med en sober grafitgrå Mini Halo som diskret tar sin plats på bordet och jobbar effektivt i tysthet.

MR300 i färger som syns
Den bärbara kompisen MR300 får två färgglada tillskott, en rosa och en jägarorange. Sedan tidigare finns MR300 i svart, vit och militärgrön.

Alla modeller drivs av en gasolpatron som värmer upp en matta innehållande det luktfria myggmedlet och skapar en skyddszon på 20m2. Vid leverans ingår 12 timmars myggskydd.

Praktiskt och diskret hölster till de bärbara
Den tredje nyheten är ett svart hölster som komplement till det befintliga limegröna.

Thermacell® hölster är ett praktiskt tillbehör att använda tillsammans med myggskydd MR150/MR300/MR450. Hölstret låter dig enkelt fästa skyddet i kläderna, på en väska eller på cykeln och gör det enklare att röra sig fritt i naturen. Hölstret har en ficka att förvara gaspatroner och refillmattor i och ett skydd för enheten som man kan ha på när enheten inte är igång.

Så här fungerar myggskyddet
Thermacell skapar en myggfri skyddszon på upp till 20 kvadratmeter. När apparaten slås på frigörs ett luktlöst medel som desorienterar myggen och hindrar dem från att sticka dig. Du slipper kleta kemikalier på kroppen och behöver inte aldrig överväga att stanna inomhus istället.

Nyheterna finns att köpa i butik redan nu (fråga i butiken om du inte hittar dem på hyllan) och på myggjävlar.se kan du hitta din närmaste återförsäljare av Thermacells myggskydd! Du kan även köpa dem i vår webbshop.

Thermacell® Myggskydd är en portabel och lättanvänd refillprodukt för utomhusbruk som ger ett mycket effektivt skydd mot mygg. Ljudlöst och luktfritt utsöndrar apparaten ett myggmedel som skapar en skyddszon på 20m² med upp till 98% skydd. Passar perfekt på terrassen där hemma, såväl som vid camping, jakt, fiske, båtliv etc. Du slipper otrevliga dofter, rökelser, myggmedel eller kemikalier på din hud, men framför allt - du slipper myggen!