Grillmästaren Andreas Mathiasson inspirerar i ny filmserie

Grillmästaren Andreas Mathiasson inspirerar i ny filmserie

Grillkanalen.se har ambitionen att vara en öppen mötesplats för alla som älskar att grilla. På sajten är det möjligt att hämta inspiration om grillning samt att ta del av en växande receptbank. Från och med den 18 maj lanseras även en ny videoserie där grillmästare Andreas Mathiasson kommer att guida och inspirera till god och lyckad grillning.

Filmserien heter Grillmästarens Bästa Grilltips och det kommer sammanlagt att bli sex fristående avsnitt. Avsnitten kommer att publiceras på grillkanalen.se och i sociala medier med start den 18 maj. Därefter kommer nya klipp att släppas varje vecka. Avsnitten är ämnade att inspirera och locka till grillning, samtidigt som tittaren får tips om produkter som kan göra grillningen enklare och roligare, men framförallt godare.

– Att använda marineringslådan från Foodsaver är perfekt när man har lite bråttom och inte har planerat sin grillning i förväg. När gästerna står utanför dörren går det att snabbmarinera i lådan med hjälp av vakuum som gör att smakerna tränger in i köttet, säger grillmästaren Andreas Mathiasson.

Grillkanalen.se vänder sig till hobbygrillaren och kommer att fylla ett tomrum för de som är sugna på att börja grilla. Syftet med Grillkanalen är också att ge alla grillälskare en mötesplats på sociala medier där de tillsammans kan dela med sig av tankar och idéer kring allt som rör grillning.

– Det var ett enkelt val att samarbeta med Andreas Mathiasson som inte bara vunnit titeln Sveriges grillmästare i TV4, men som också vunnit VM-guld i grillning och dessutom sitter han i juryn för grilllandslaget, säger Nina Hagman, marknadschef på Acreto.