Möjligheternas elgrill går att använda var som helst, när som helst

Möjligheternas elgrill går att använda var som helst, när som helst

Att svensken tycker om att grilla är ingen nyhet och populärast på grillen är fortfarande det röda köttet. Men trots att det är väldigt gott med fläsk- och nötkött kan det vara minst lika trevligt att att grilla fisk, grönsaker eller ost.

Med en elektrisk grill blir det betydligt enklare att experimentera och grilla allt mellan himmel och jord. Dessutom blir det möjligt att grilla på platser där en osande kolgrill inte skulle fungera, som på en balkong, ombord på båten eller kanske rentav inomhus om vädret skulle strula.

En vanlig elgrill brukar vanligtvis grilla från två håll, ungefär som en smörgåsgrill, men det kan vara problematiskt om man har tänkt att grilla mat i olika storlekar. Med Brevilles nya elgrill går det att fälla upp locket för en dubbelt så stor grillyta.

– Ska man grilla spett med grönsaker och svamp som är olikformade är det bättre att använda grillen helt öppen, säger Nina Hagman, marknadschef på Acreto.

Nyckeln till en bra grillning är hög värme och med The Ultimate Grill från Breville kan du maximera ditt grillresultat tack vare de inbäddade värmeelementen. Plattorna har en DuraCeramic-beläggning som leder värme mycket snabbare än vanliga nonstick-beläggningar.

– En annan fördel med att grillen går att öppna är att mer ryms på grillen. Dessutom får man en bättre översikt om det är olika grilltid på det man grillar. Hamburgare blir fluffigare och godare om man kör med grillen öppen, säger Nina Hagman.

En elektrisk grill är enkel att använda, smutsar inte ner och låter dig grilla på platser där en traditionell grill inte skulle platsa. Vad är du sugen på att grilla nästa gång?

För mer information om Brevilles produkter, vänligen besök: Acreto.se