Actionbase växlar upp och flyttar till större lokaler

Det svenska konsultföretaget inom CRM och analys, Actionbase, har en stark tillväxt både i Stockholm och i Göteborg. De senaste åren har företaget både vuxit med flera antal nya kunder och ökade uppdrag på befintliga kunder. Bolaget har därför rekryterat flera nya kompetenta kollegor och behöver nu flytta till större lokaler. Actionbase skapar därmed möjligheter att ännu bättre möta den stora och ökande efterfrågan inom kundutveckling och CRM generellt samt marketing automation specifikt.

Actionbase affärsidé är att hjälpa företag att driva ett framgångsrikt CRM- och kundutvecklingsarbete och skapa värde i sin kunddatabas – till exempel i form av strategisk kundanalys, metod för ökad kors- och merförsäljning, kanalstrategi eller mer lönsam segmentering. Bland uppdragsgivarna finns bland andra Avanza, Akademibokhandeln och McDonalds.

–Att flytta till nya lokaler både i Stockholm och Göteborg är en reaktion på företagets starka positiva utveckling och det ger också en boost för våra kunder och kollegor som får tillgång till nya ändamålsenliga och fräscha lokaler, säger Mårten Tilosius, VD Actionbase.

Kontoren är geografiskt placerade dels i centrala Stockholm, Kungsgatan 24 och dels i Göteborg på Kungsgatan 7A. Flytten gick den 2 februari.

• utveckling
  • analys
  • actionbase

Actionbase har en helhetssyn på lojalitet där analys, strategi och teknik skapar plattformen för morgondagens, lönsamma kundrelationer. Vi hjälper våra kunder att skapa värde i sin databas och att driva ett framgångsrikt CRM-arbete, och vi finns med genom hela processen. Vår gedigna kompetens och långa erfarenhet är en trygg garant för att lojalitetsarbetet är byggt på fakta och insikter - vi lär av historien, förutsäger framtiden och agerar i nuet.

Actionbase har kontor både i Stockholm och i Göteborg. Vi är ca 25 stycken medarbetare och i år firar vi 20 årsjubileum!

we are customer scientists that enable customer centric ways of working for our clients.

Helen Palm

Presskontakt Senior Consultant / Regionansvarig Göteborgskontoret +46733918837