addCIT och 3StepIT startar upp samarbete

Bråda dagar innan jul!

addCIT och 3StepIT ingår ett samarbete med fokus på finansiering och livscykelhantering runt IT produkter- och tjänster. Ett samarbete som är en del av den strategiska resa som addCIT har arbetat på under en längre tid. 3StepIT som är en ledande aktör när det kommer till att hantera, använda och finansiera IT produkter- och tjänster kommer bli en väldigt viktig del i addCITs satsning framåt.

"Vi är ju naturligtvis jätteglada att ha kunnat knyta till oss 3StepIT som samarbetspartner. Det kommer inte bara gynna vårt arbete framåt utan också våra kunder i slutändan vilket är vårt stora fokus", säger Håkan Karlsson, Försäljningschef på addCIT.

"3StepIT är ju erkänt duktiga för sin livscykelhantering och delarna kring hållbarhet och miljön som är väldigt viktiga områden för oss på addCIT men också för våra kunder"

"Vi fortsätter att arbeta efter den plan vi har och nu har vi lyckats fått ytterligare en pusselbit på plats vilket känns riktigt bra så här inför julen och ledigheterna", avslutar Håkan Karlsson.

Samarbetet startas upp under första kvartalet 2019.

addCIT är ett svenskt IT bolag med en global strategi, vi följer våra kunder ut i världen. addCIT utvecklar och implementerar kommunikationslösningar till företag och organisationer, för att förenkla och effektivisera deras interna och externa samspel. Vårt fokus är att skapa positiva kundupplevelser, genom hög kunskap om kundernas verksamhet i kombination med att vi sammanfogar olika tekniker inom telefoni, Contact Center och video. addCIT ska ständigt sträva efter att ligga i frontlinjen för teknisk innovation och skapa den bästa kundupplevelsen

3StepIT har lösningar  som passar större företag och andra organisationer med mycket IT-utrustning. 3StepIT gör det möjligt att hantera finansiering, användning och utbyte av IT-utrustning på ett transparant, kostnadseffektivt och hållbart sätt. Bolaget grundades 1997 och har fler än 4000 kunder globalt. Huvudkontoret är beläget i Helsingfors, Finland och totalt så arbetar fler än 350 medarbetare på 3StepIT.

• Telekom

Håkan Karlsson