Anna Karlsson. Foto: AddMobile AB.

Säljsugen sjökapten till AddMobile – totalt 10 nya medarbetare under 2019

I slutet av 2019 började Anna Karlsson som Account manager i AddMobiles säljteam. Anna som har en sjökaptensutbildning i grunden har tidigare arbetat som skeppsmäklare på Maersk i Köpenhamn och kommer närmast från en position som VTS-operatör på Sjöfartsverket i Malmö. Önskan om nya utmaningar och att arbeta mer med försäljning bidrog till att Anna sökte sig till AddMobile.

- Även om byggbranschen är helt ny för mig är det lätt att se den verkliga nyttan med AddMobiles produkter. Det har varit enkelt att komma in i säljteamet där alla är öppna och sociala. Jag uppskattar också att komma ut och träffa kunder och att mina arbetsdagar är mycket varierande, säger Anna Karlsson.

Det visste du inte om Anna: Har en dvärgpapegoja som husdjur.

Rekryteringen av Anna Karlsson innebar att AddMobile rekryterat inte mindre än tio nya medarbetare under 2019 – främst säljare och utvecklare. Förutom huvudkontoret i Malmö har AddMobile ett utvecklingsteam i Karlskrona och ett Stockholmskontor med fokus på försäljning av AddMobiles ID06-produkter som passersystem och verktygshantering med spårning. Ytterligare rekryteringar är att vänta under 2020.

Varmt välkommen, Anna!