Addnature öppnar Stockholms första vattenbar

Ett nytt vattenhål för löpare, cyklister, äventyrare och alla andra öppnar mitt i city. Här serveras bara vanligt vatten direkt i gästernas egna vattenflaskor. Bekvämt, billigt och miljösmart.

Stockholms nya vattenbar ligger i Addnatures nya butik på Birger Jarlsgatan. Här kan man fylla på sin vattenflaska med vanligt kranvatten istället för att köpa flaskvatten.

- Det är skrämmande att vi svenskar köper så mycket flaskvatten när vi har så otroligt bra vatten direkt i våra kranar. Vi vill göra det enklare för alla som är ute och tränar att fylla på sina vattenflaskor och hoppas att många kommer till vattenbaren när de behöver mer vätska, säger Calle Ringborg, ansvarig Marknad och Event, Addnature.

Vattenbaren är öppen när butiken är öppen. Genom att göra det lättare att fylla på sin vattenflaska är förhoppningen att fler fyller vattenflaskorna med vanligt vatten istället för att köpa flaskvatten som inte bara är dyrare utan också är sämre för miljön.

- Flaskvatten i plastflaskor är varken miljövänligt eller bra för plånboken. Det är mycket dyrare än vanligt vatten och plast är inget miljövänligt material. Plast kan släppa ifrån sig gifter och tar lång tid att brytas ner i miljön. Finns det alternativ så tycker vi att man ska välja det, säger Calle Ringborg.

Köp en vattenflaska eller någon annan Mizuprodukt – vinn en cykel! Alla som fyller på sin flaska i vattenbaren under september och fram till mitten av oktober och köper en produkt från Mizu är med och tävlar om en cykel från Bikester. Tävlingen arrangeras av Mizu som tillverkar vattenflaskor i rostfritt stål tillsammans med Bikester.

Stockholms första vattenbar ligger i Addnatures butik på Birger Jarlsgatan i Stockholm och öppnas i samarbete med Mizu.

Mer information om Vattenbaren och tävlingen kommer att finnas i butiken och på instagram: @addnature @bikester.

FÖR MER INFORMATION

Addnature: www.addnature.com, Instagram @addnature, Calle Ringborg, 070 213 88 44, calle.ringborg@addnature.com, Elisabeth Löfqvist, 070 698 70 35 elisabeth.lofqvist@apachecom.se