Addnature tar över Bikester.se - en europeisk cykelbutik med svenska villkor

Från och med idag börjar outdoorhandlaren Addnature ta ansvaret över den svenska delen av den europeiska onlinecykelbutiken Bikester. Det blir en av de första europeiska cykelbutikerna som på allvar erbjuder kunderna svenska villkor.

Bikester.se har varit i drift under ett halvår, men det är först nu som butiken öppnar på riktigt, med en lokal kundtjänst, med svenskspråkiga webbredaktörer och med svensk marknadsföring.

- Vi har bara jobbat med sajten en månad, så det är bra bit kvar innan vi kommer att känna oss riktigt nöjda. Men för oss är det vad som finns bakom sajten som är det viktigaste, att det finns människor att vända sig till med frågor och att det finns en förmåga att hantera saker som går fel. Det är det vi strävat efter när vi gjort Addnature till vad det är idag, och det är det som är vår plan för att låta Bikester ta plats i cykelsverige, säger Mathias Hedström, VD för Addnature AB som driver onlinebutikerna Addnature.com och Bikester.se.

Även om kommunikationen med kunderna sker från kontoret i Stockholm, levereras cyklarna från lagret i Esslingen utanför Stuttgart i Tyskland. För att förenkla för alla som vill köpa cykel på nätet, monteras cyklarna när de kommer till Esslingen. Efter att växlar och bromsar med mera ställts in, skruvas framhjulet och sadeln av, och styret vrids till för att cykeln ska passa i leveranskartongen, för att online-cykelköparen ska få minimalt arbete med montering.

Här finns Addnatures blogginlägg som berättar lite mer om planerna med Bikester.

Här nedan visar vi hur du sätter ihop din cykel från Bikester.se.