Fotografier av Felix Oppenheim på Addnature

Torsdag den 9 september öppnar Felix Oppenheims fotoutställning på Addnature. Under vernissagen kommer du förutom fotografen, också att träffa Scandinavian Photo och kunna skriva ut din bästa äventyrsbild.

Entrén till butiken på Högbergsgatan 30A i Stockholm fungerar också som ett galleri för Sveriges främsta natur- och äventyrsfotografer. När utställningen öppnar kommer du inte bara att kunna diskutera foto med Felix. På plats denna eftermiddag kommer även Scandinavian Photo att finnas för att svara på frågor kring utrustning och foto. Ta med en bild och få den utskriven i A4-format direkt med hjälp av deras fotoutskrivare. Bilden ska vara i tiff- eller jpg-format.

Felix Oppenheim ställer ut foton av olika outdooraktiviteter och har arbetat som frilansfotograf i mer än 30 år. Han är en känd profil inom outdoorbranchen och har jobbat med tidningar som Outside, Powder Magazine, Utemagasinet och Åka Skidor. Han har också fotat för märken som Patagonia, Haglöfs, North Face och Houdini. Felix kommer att ta med sig boken Off the road som han har givit ut tillsammans med Felix St.Clair Renard.

Utställningen pågår mellan den 9 sept 2010 och den 30 nov 2010 i entrén till butiken på Högbergsgatan 30A. Felix Oppenheim är själv med och svarar på frågor vid vernissaget som äger rum torsdag den 9 sept mellan kl 16.00 och 18.30. Addnature bjuder på tilltugg och dryck.

Tidigare har fotograferna David Björkén, Peder Sundström, Christian Åslund och Anders Neuman ställt ut på Addnature.

Vill du veta mer om Addnatures fotoutställningar?  Kontakta: Karin Flack, 070-726 54 44, karin.flack@addnature.com

Vill du veta mer om Addnature? Kontakta VD: Mattias Hedström, 070-741 69 28, mathias@addnature.com

• vernissage
  • fotoutställning