Vernissage med David Björkén på Addnature

Outdoorbutiken Addnature visar löpande verk av Sveriges främsta natur- och äventyrsfotografer. Torsdag den 8 april har David Björkén premiär i för sina landskapsbilder från Norrbottens fjällvärld. Vernissagen äger rum i entrén till butiken på Högbergsgatan 30A i Stockholm.

David Björkén arbetar med såväl landskapsfoto som musikfoto. Han vann Svenska Fjällklubbens fototävling 2008, med en höstbild från övre Rapadalen i Sarek.  Hans intresse för friluftsliv och Norrbottens fjällvärld började tidigt. Som tioåring mötte han landskapsfotografen Sven Hörnell i Riksgränsen. Hörnells bok Mitt Lappland blev en stor inspirationskälla under de tidiga tonåren. Han vandrar, gör alpina klättringar och glaciärturer, samt fiskar med fluga och åker skidor. Det har resulterat i de landskapsbilder han ställer ut på Addnature. Inom de närmaste åren kommer han att ge ut en fotobok med bilder från Norrbottensfjällen.

Utställningen pågår mellan den 8 juli 2010 och den 2 sept 2010 i entrén till butiken på Högbergsgatan 30A. David Björkén är själv med och svarar på frågor vid vernissaget som äger rum torsdag den 8 juli mellan kl 17.00 och 18.30. Addnature bjuder på tilltugg och dryck.

Tidigare har fotograferna Peder Sundström, Christian Åslund och Anders Neuman ställt ut på Addnature.

Vill du veta mer om Addnatures fotoutställningar?  Kontakta: Karin Flack, 070-726 54 44, karin.flack@addnature.com

Vill du veta mer om Addnature? Kontakta VD: Mattias Hedström, 070-741 69 28, mathias@addnature.com

• fotoutställning
  • konst