Pressmeddelande -

AddSecure lanserar integration med Honeywells MAXPRO® Intrusion och tillhandahåller en allt-i-ett lösning med larmöverföring och säker kommunikation

Kunder över hela Europa erbjuds en allt-i-ett-lösning där såväl larmpanel som larmöverföring och övervakad säker kommunikation direkt till valfri larmcentral (ARC) ingår.

AddSecure, en ledande europeisk leverantör av premiumlösningar för säker data och kritisk kommunikation, meddelar idag att de har lagt till stöd för Honeywells nästa generation av inbrottspaneler, MAXPRO Intrusion, till sin befintliga kommunikationslösning AddSecure Inside. Denna teknikintegration omfattar övervakade larmöverföringstjänster som möjliggör besparingar och ger mervärde till kunderna.

Genom att integrera AddSecure Inside med MAXPRO Intrusion kommer installatörer och integratörer att dra nytta av förenklad beställning, installation och driftsättning, samt möjligheten att generera nya intäktsströmmar med abonnemangsmodellen som är kopplad till lösningen. Integrationen tar bort behovet av en extern larmsändare och separata SIM-kortsabonnemang, vilket sparar tid och pengar för kunderna.

Genom integrationen fungerar MAXPRO Intrusion både som larmsändare (SPT) och som inbrottslarmspanel. Det gör att en MAXPRO Intrusion kan direktanslutas till en larmcentral (ARC) inom AddSecures ARC ekosystem, som agerar på alla larm enligt fördefinierade handlingsplaner, beroende på vilken tjänst som valts. Integrationen programmeras enkelt via MAXPRO Cloud, och övervakas dygnet runt för att säkerställa kontinuerlig tillgänglighet till larmtjänsten.

Denna heltäckande lösning svarar perfekt på de snabba förändringarna och behoven på säkerhetsmarknaden, där fokus på enkelhet, data och säkerhet ökat. Genom att kombinera AddSecures välrenommerade larmöverföringstjänster med Honeywells nya MAXPRO Intrusion-panel får integratörerna och installatörerna den plattform de behöver för att anpassa sig till slutkundernas ändrade behov.

Honeywells MAXPRO Intrusion är en ny molnintegrerad inbrottsplattform som ger en unik multi-site-upplevelse genom intuitiva användargränssnitt, både fysiska och programvarumässiga, och som kan anpassas till alla installationsstorlekar. Den integreras internt med åtkomstkontroll och med video via molnet.

– Vi är mycket glada över att samarbeta med Honeywell för att ge kunder över hela Europa en smart, säker och effektiv allt-i-ett-lösning för larmöverföring, säger Stefan Albertsson, vd för AddSecure.

AddSecures säkra kritiska kommunikationslösning AddSecure Inside ger partners säker uppkoppling och ett dynamiskt urval av ARC:er inom ekosystemet AddSecure ARC. Mobilkommunikation och datatrafik mellan önskad larmpanel och molnet övervakas dygnet runt för att säkerställa kontinuerlig tillgänglighet för larmtjänst mellan panelen och ARC. Lösningen som uppfyller EN-standarderna, möjliggör säker roamingkommunikation med 4G både inom Europa och utanför.

– Denna integration gör MAXPRO Intrusion-plattformen ännu enklare att använda för integratörer, installatörer och slutanvändare och ökar dessutom tryggheten tack vare den säkrade kritiska kommunikationen, säger Drew Aitken, Commercial Security, Global Offering Leader på Honeywell.

Tjänsten MAXPRO Intrusion, uppkopplad via AddSecure Inside, lanseras nu i Nederländerna, Storbritannien, Spanien och Italien. Den kommer också att finnas tillgänglig i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Belgien, Frankrike, Polen, Österrike och Tjeckien under andra halvåret 2020.

Läs mer om hur AddSecure och Honeywell tar larmöverföring och säker kritisk kommunikation till nästa nivå här