Telit och AddSecure i partnerskap kring smarta städer, smarta nät, larmsäkerhet och mer

• AddSecure är en snabbt växande leverantör av kritisk kommunikation och IoT-lösningar för larm- och säkerhet, energisektorn, kommuner och andra branscher.
• Partnerskapet täcker Telit-produkter för 2G, 3G, LTE Cat 1 och LTE Cat M1.

Telit, en global aktör inom Internet of Things (IoT), tillkännagav idag ett strategiskt partnerskap med AddSecure Group, som förser kunder över hela Europa med IoT-lösningar för smarta städer, smarta nät, larmsäkerhet och andra kritiska applikationer. Partnerskapet är det senaste exemplet på Telits snabbväxande relationer med bransch, nätverk, teknik och integrationspartner över hela Europa och resten av världen.

Partnerskapet innebär att AddSecure kommer att använda en rad Telit-produkter i befintliga och framtida projekt. Dessa kommer att omfatta Telit-moduler som stöder de senaste LTE / LPWA-teknikerna, förutom 2G och 3G, vilket ger AddSecure och deras kunder maximal flexibilitet att välja teknik och tjänsteleverantör som bäst matchar deras unika krav.

– AddSecure växer snabbt, både organiskt och genom förvärv, som en ledande leverantör av säker kritisk kommunikation i Europa, säger Stefan Albertson, vd på AddSecure. Vårt partnerskap med Telit säkerställer att vi har tillgång till branschens bredaste och djupaste portfölj av IoT-produkter, vilket kommer att vara nyckeln till att öka vår marknadsandel på lång sikt.

– Vårt strategiska partnerskap med AddSecure är det senaste exemplet på hur Telit är en relevant partner för företag över hela världen som vill erbjuda sina kunder tillförlitliga, högpresterande IoT-lösningar, säger Carlos Perez, Telit Sales President. AddSecure kommer att förbättra vårt partnerekosystem genom att ge företag, kommuner och andra slutanvändare ännu fler alternativ för affärs- och samhällskritiska IoT-lösningar.

För mer information kontakta:

Leslie Hart, Telit, +1 919-415-1510
Leslie.Hart@Telit.com