24-årig student får sommarjobb som VD på Adecco med 100 000 kr i lön!

Pressmeddelande   •   Maj 05, 2014 08:56 CEST

24-åriga arkitektstudenten Amanda Stehn blev den som tog hem Sveriges bästa sommarjobb: som koncernchef och VD för Adecco, världens största bemannings- och rekryteringsföretag. Med tillhörande 100.000 kronor i lön.

Under finalveckan befann hon sig på ett utvecklingsprojekt i Kenya och åkte direkt till Assesment Center i Stockholm för att tampas med de sju övriga finalisterna. Amanda Stehn beskriver sig själv som en person som brinner för att utveckla både människor och organisationer.

- Det är en jättestor utmaning för mig personligen. Jag har en stor drivkraft i livet, att göra världen till en bättre plats. Det här kan vara ett steg för mig att få en plats att göra detta på, säger Amanda Stehn.

Amanda, som ursprungligen kommer från Luleå, har ett år kvar till sin arkitektexamen med inriktning mot hållbar utveckling från Chalmers Tekniska högskola. Vid sidan om studierna är hon Vice Ordförande i stiftelsen Göteborgs Studentbostäder. Hon driver även initiativet www.pallafrukt.se

- Amanda uppfyller vår ledarprofil och har ett stort hjärta, vilket är särskilt viktigt i en verksamhet som handlar om människor, säger Per-Arne Guldbransen.

Utöver erfarenheten av att involveras i flera för Adecco affärskritiska beslut får Amanda en månadslön på 100 000 kr samt ett 6 månaders mentorskap med Adeccos ordinarie VD och koncernchef Per-Arne Gulbrandsen.

Kontaktuppgifter:
Amanda Stehn
amanda.stehn@gmail.com

För mer information och pressbilder, kontakta:
Annelie Stenvadet
t.f Informations- och marknadschef
annelie.stenvadet@adecco.se
073-684 7587

Adecco är världsledande inom bemanning och rekrytering. Bolaget finns i fler än 60 länder över hela världen. Varje år jobbar ca 3 miljoner människor för Adecco. Adecco är registrerat i Schweiz och noterat på Swiss Exchange i Zürich. I Sverige är Adecco ett auktoriserat bemanningsföretag med kontor över hela landet från norr till söder.