Åtta finalister klara: De har chansen att ta hem sommarjobb som VD med en lön på 100 000 kronor!

Pressmeddelande   •   Apr 15, 2016 14:13 CEST

Över 7000 studenter sökte årets sommarjobb som vikarierande VD och koncernchef på rekryterings- och bemanningsföretaget Adecco, med tillhörande lön på 100 000 kronor. Nu har de åtta finalisterna som gör upp om jobbet utsetts.

Efter en lång rekryteringsprocess där kandidaterna först gått igenom ett tre dagar långt test i appen Ledartestet, därefter ett antal webbtester, videointervjuer och djupintervjuer har 7100 studenter blivit åtta. Nästa steg är Assessement Center och en final, där topp fyra ställs inför en jury bestående av representanter för Adeccos ledningsgrupp.

De åtta som fortfarande har chans att ta hem sommarjobbet som VD och en lön på 100 000 kronor är:

- Niki Andrén Gynnerstedt, född 1991, studerar ekonomi vid Stockholms Universitet
- Sofie Orlov, född 1994, studerar till läkare vid Lunds Universitet
- Linnea Sjödin, född 1992, studerar teknik vid Högskolan i Halmstad
- Jacob Morén, född 1991, studerar till civilingenjör vid Linköpings Universitet
- Carl Allert, född 1993, studerar ekonomi vid Karlstads Universitet
- Frida Grundström, född 1990, studerar ekonomi vid Högskolan i Jönköping
- Adam Lindén, född 1994, studerar till civilingenjör på Chalmers
- Alexandra Olsson, född 1992, studerar personal & arbetsliv vid Högskolan i Kristianstad

Den tredje maj vet vi vem av dessa som tar hem jobbet. Det är sjätte året i rad som Adecco söker en student som är sugen på utmaningen att kliva in och vikariera för ordinarie VD Per-Arne Gulbrandsen när han är på semester. Utöver 100 000 kronor i lön och sex månaders mentorskap med Per-Arne Gulbrandsen utlovas en erfarenhet utöver det vanliga! Dessutom har den som tar hem sommarjobbet här i Sverige även möjlighet att vikariera som global CEO för hela Adecco i september. En fantastisk möjlighet att kickstarta en internationell karriär.

Adecco är världsledande inom bemanning och rekrytering. Bolaget finns i fler än 60 länder över hela världen. Varje år jobbar ca 3 miljoner människor för Adecco. Adecco är registrerat i Schweiz och noterat på Swiss Exchange i Zürich. I Sverige är Adecco ett auktoriserat bemanningsföretag med kontor över hela landet från norr till söder.