Jacob Lundberg lämnar VD-posten på Adecco Group i Sverige

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2019 08:00 CET

Jacob Lundberg lämnade bolaget den 1 mars. Jacob Lundberg har sedan han tillträdde för två och ett halvt år sedan, med stort driv och energi, verkställt den globala strategi som han tillsattes för att implementera. Parallellt med detta arbete har Adecco Group i Sverige gått in i en nordisk konsolidering som infördes 1 januari i år.

Bolaget går därmed in i en ny fas, och det Jacob Lundberg har åstadkommit kommer tas vidare under ett annat ledarskap.

- Jacob Lundberg har gjort ett gediget arbete under sin tid på Adecco Group i Sverige. Vi står nu rustade och redo att fortsätta utveckla företaget och framtidens arbete. Vi tackar Jacob för dessa goda förutsättningar när bolaget nu går in i nästa utvecklingsfas, säger Torben Sneve, chef för Adecco Group i Norden.

Torben Sneve, nordisk chef i Adecco Group, blir tillförordnad VD till dess att en ny Sverigechef är på plats. Arbetet att rekrytera den nya Sverigechefen pågår.