Cellbes väljer Aditro Logistics som exklusiv bemanningspartner

Cellbes, en ledande svensk e-handlare inom mode för kvinnor och män samt med ett hemsortiment, har valt Aditro Logisitcs som exklusiv bemanningspartner. Cellbes ingår i Consortio Fashion Group AB som är en av norra Europas ledande distans/e-handelskoncerner. Koncernen, som har svenskt ägande med huvudkontor i Borås, omsätter ca 500 msek och har verksamheter i totalt 9 europeiska länder.

Borås, Sverige, april 2019

Aditro Logistics och Cellbes har samarbetat sedan 2016 i Borås och väljer nu att fördjupa detta samarbete.

Cellbes har kraftigt ökat sin servicenivå mot sina slutkunder och stora krav på flexibilitet och kvalitet är viktiga kriterier för att leverera mot den ökade kundnyttan. När Cellbes tog beslutet att jobba med en preferred supplier inom logistiken föll valet på Aditro Logistics Staffing och ett flerårigt bemanningsavtal har slutits mellan parterna.

- Vi på Aditro Logistics är väldigt stolta över detta förtroende och ser fram emot att fortsatt utveckla samarbetet för ökad kundnöjdhet för Cellbes kunder, säger Fredrik Karlström, Director West på Aditro Logistics Staffing AB.

- Valet föll på Aditro då de kan leva upp till våra önskemål om flexibilitet och stabilitet i personalpoolen. Vi ser fram emot ett utvecklande och givande samarbete framöver, säger Kjell Ericsson, Head of Logistics på Cellbes AB.

För mer information vänligen kontakta

Kjell Ericsson
kjell.ericsson@cellbes.se