Cervera anförtror Aditro Logistics med sin logistik i 5 år till

Stockholm, Sverige, februari 2017

Aditro Logistics AB, ett av Sveriges största 3PL-företag, har fått förlängt förtroende gällande driften av Cerveras logistik. Cervera, med 72 fysiska butiker från Luleå i norr till Malmö i söder samt en webbutik, har efter en upphandlingsprocess med högt ställda krav på utveckling valt att förlänga samarbetet med Aditro Logistics i ytterligare 5 år.

• Det är alltid glädjande att få förlängt förtroende från sina kunder. Cervera har varit hos oss sedan 2008 och vi har därmed vuxit tillsammans. Det är imponerande att se Cerveras tillväxttakt som bolag och fantastiskt roligt att vara en del av utvecklingen inom till exempel deras e-handel, säger Johannes Gussander, tillträdande VD Aditro Logistics. Nu framöver lägger vi stort fokus på att effektivisera och optimera logistiken och ser till att fortsätta utvecklas tillsammans.
  • En effektiv logistik och varuförsörjning är centrala delar i Cerveras affärsmodell och en viktig strategisk komponent i vår fortsatta utvecklingsplan. Det känns därför bra att vi nu förlänger avtalet med Aditro Logistics. Vi ser med glädje fram emot nästkommande 5 år där vi tillsammans med Aditro Logistics kan fortsätta växa och skapa logistiska lösningar som ger oss konkurrensfördelar, säger Cerveras VD Johan Junehed.

För mer information, vänligen kontakta:

Johannes Gussander, tillträdande VD Aditro Logistics

Johannes.gussander@aditrologitics.com

Aditro Logistics är ett av de största 3PL-bolagen i Norden, med över 200.000 kvadratmeter i egna logistikcenter. Företaget erbjuder logistiktjänster till ledande företag inom detaljhandel, konsument, mode, elektronik, media och e-handel