TRE STARKA NYFÖRVÄRV PRESENTERADE AV ADITRO LOGISTICS

PRESSRELEASE

TRE STARKA NYFÖRVÄRV PRESENTERADE AV ADITRO LOGISTICS

Aditro Logistics AB, ett av Sveriges största 3PL-företag, förstärker organisationen för att säkra framtida tillväxten.

Stockholm, Sverige, juni 2018

Inför fotbolls VM har det diskuterats väldigt mycket kring hur man bygger ett vinnande lag och hos Aditro Logistics har det inte varit annorlunda. Tillväxten för bolaget är fortsatt stark och omsättningen nådde i februari över en miljard kronor de senast 12 månaderna. Aditro Logistics har en hög ambition och målsättning så nu tar man ytterligare ett steg för att bli den bästa logistikaktören på marknaden.

”Vår tillväxt är såklart stimulerande men viktigast är att vi fortsätter leverera ledande tjänster och framförallt säkerställer att vi ligger i framkant i utvecklingsarbetet. Vi måste konstant säkerställa att våra kunder har en stark konkurrenskraft baserat på ett optimerat logistikerbjudande. Ovanpå detta har vi sedan 2012 anställt 145 årsanställda per år vilket sätter stora krav på organisationen. För att kunna fortsätta utvecklas och växa förstärker Vi därför vår organisation med tre väldigt starka nyförvärv”, kommenterar Johannes Gussander, VD Aditro Logistics

Nyförvärv nummer 1 – Markus Kvarnlöf
Markus Kvarnlöf tillsätts som ytterforward och kommer ansvara för Region Norr. Region Norr inkluderar de två enheterna i Nykvarn i södra Stockholm, den kommande enheten i Arlanda samt verksamheten i Norge. Markus kommer senast från DHL Supply Chain där han varit operativ chef i Örebro. Markus har även tidigare bland annat även vara ansvarig för DHLs team inom affärsutveckling och konceptualisering.

Nyförvärv nummer 2 – Johan Andersson
Johan Andersson tillsätts som ytterforward på andra kanten och blir ansvarig för Region Syd. Region Syd inkluderar Jönköpings två enheter och Boråsenheten. Johan kommer senast från LGT där han verkat som Logistikchef. Johan har dessförinnan varit bland annat Operations Manager för Mobis och platschef inom Bring Warehousing.

Nyförvärv nummer 3 – Stefan Carlsson
Stefan Carlsson tillsätts som central mittfältare och kommer i den rollen axla ansvaret för bolagets logistikutveckling. Logistikutvecklingen omfattar både det som görs inom enheterna, tex inleveranser, plock och pack samt även distribution och transportlösningar. Huvudfokus kommer vara att säkra en vinnande logistik för våra kunder.

"Jag är fantastiskt nöjd med våra nyförvärv” säger Patrik Strid, COO Aditro Logistics. ”Vår marknad är så pass snabbrörlig och megatrender så som e-handel, outsourcing, ledtidsminimering och effektiviseringar ställer stora krav på oss som bolag. Med dessa tre personer får vi en stärkt grund som ska medföra att vi slåss om guldet”.

Johannes Gussander, VD Aditro Logistics

Johannes.gussander@aditrologitics.com

Aditro Logistics är ett av de största 3PL-bolagen i Norden, med över 200.000 kvadratmeter i egna logistikcenter. Företaget erbjuder logistiktjänster till ledande företag inom detaljhandel, konsument, mode, elektronik, media och e-handel

• Hemelektronik