Adlibris erbjuder nya läsplattor

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2010 15:43 CET

Efter att Adlibris egenutvecklade läsplatta tagit slut på fyra dagar börjar nätbokhandeln i dag sälja fem andra modeller av läsplattor för Letto.

Intresset för läsplattor visade sig vara större än någon kunnat förutse. I förra veckan lanserade Adlibris Letto - en särskild nätbokhandel för e-böcker där samtliga böcker är i det öppna formatet epub. Lanseringen gjordes med hjälp av en egenutvecklad läsplatta på svenska till ett introduktionspris. På bara några dagar tog läsplattan slut, och nu står tusentals kunder i kö. I dag börjar Adlibris sälja fem andra modeller av läsplattor.

– Vi kände att tiden var mogen för e-böcker, men det här var över all förväntan, säger Pär Svärdson, vd för Adlibris. För att kunna svara på den stora efterfrågan var vi tvungna att snabbt hitta andra alternativ. Nu har vi hittat ett antal modeller som uppfyller de krav vi tycker att man ska ställa på en bra läsplatta.

Adlibris har valt ut två stycken läsplattor som är särskild anpassade till Letto, vilket innebär att de är lätta att använda, kan läsa formatet epub och har svenska menyer. Dessutom erbjuder man ytterligare tre plattor med engelska menyer.

Priset på läsplattorna ligger mellan 1 995 och 2 995 kr och finns nu att köpa på www.adlibris.com/letto.

För mer information:

Pär Svärdson, vd
E-post: par@adlibris.com

Om adlibris.com

adlibris.com grundades 1997 och är en renodlad internetbokhandel. Idag sysselsätter företaget 40 personer på kontoret i Stockholm och 100 personer vid distributionscentralen i Morgongåva. Bland de anställda finns bl a litteraturvetare, ekonomer och tekniker.

Ambitionen är att adlibris.com skall vara betydligt billigare än den fysiska bokhandeln och alltid erbjuda en snabb och kostnadsfri leverans till privatpersoner. Dessutom erbjuder adlibris.com ett imponerande brett sortiment på drygt fyra miljoner titlar. Som första internethandel i Sverige erbjuder adlibris.com i samarbete med Schenker Privpak ett klimatneutralt fraktalternativ.

Sedan årsskiftet 2004/2005 ägs majoriteten av adlibris.com av Bonnierkoncernen.