Adlibris Letto Frontlight, nya generationens Letto är här

Pressmeddelande   •   Mar 20, 2015 09:02 CET

Adlibris Letto Frontlight är en tunn, smidig läsplatta med inbyggd belysning och en högupplöst skärm designad för att ge bästa möjliga läsupplevelse av e-böcker.

Letto Frontlight utsågs nyligen till ”Bäst i test” i tidningen PC för allas stora läsplattetest och är det senaste tillskottet till Adlibris digitala plattform där bland annat e-boksappen och ljudboksabonnemanget Adlibris Mondo ingår.

Letto Frontlight har en batteritid på ca en månad, rymmer ca 4000 böcker och är kopplad men ej låst till Adlibris e-boksbutik där läsaren kan välja bland ett utbud på över 16 500 e-böcker.

Letto Frontlight kostar 995 kr.

TEKNISK SPECIFIKATION ADLIBRIS LETTO FRONTLIGHT:

Minne: 4GB (ca 4000 e-böcker)
Batteritid: upp till 1 månad
Skärm: 6" E Ink HD-skärm med Multi Touch
Upplösning: 758 x 1024 pixlar, 213 dpi
Färg: 16 gråskala
Frontlight: inbyggd belysning med antiblänk-behandling

Mått och vikt:
155 x 116 x 8 mm
190 g, inkl batteri

Uppkoppling:
Wi-Fi (802.11 b/g/n)
MicroUSB v2.0 kabel

Format:
Stöd för Adobe®, EPUB, PDF, HTML, TXT, FB2, DJVU

Bildformat: JPEG, PNG, GIF, BMP, ICO, TIF, PS

Adlibris är internetbokhandeln för bokälskare. Varje dag levererar Adlibris 20 000 böcker till bokälskare i Sverige, Norge och Finland. Med ca 1,5 miljon aktiva kunder, ett utbud på 11 miljoner titlar och ambitionen att alltid erbjuda det bästa priserna är Adlibris den självklara bokhandeln för alla som älskar böcker. Adlibris grundades 1997 och är idag Nordens ledande internetbokhandel med en omsättning på 1,2 miljarder.