Adlibris och Discshop går samman

Pressmeddelande  •  2012-08-31 11:00 CEST

Adlibris och Discshop går samman

För att skapa bästa förutsättningar för tillväxt och synergier inom e-handel går två av Sveriges ledande e-handelsbolag, Adlibris AB och Discshop Svenska Näthandel AB samman. Discshop kommer att bli ett dotterbolag till Adlibris och Henrik Oscarsson, VD Discshop, kommer att rapportera direkt till Magnus Dimert, VD Adlibris.

Den nya organisationen börjar gälla omgående och kommer även arbeta för att utöka den befintliga produktportföljen. Produktportföljsexpansionen kan komma att ske både organiskt och genom förvärv.

Magnus Dimert, VD Adlibris:

-  Våra företag har mycket gemensamt. Genom sammanslagningen kan vi dra nytta av varandras kompetens och öppna upp för att expandera men framförallt för att ge ännu bättre erbjudanden gentemot våra kunder.

Henrik Oscarsson, VD Discshop:

- Jag kan inte tänka mig en bättre partner än Adlibris för att ta vara på den kraftiga tillväxten inom e-handel. Tillsammans har vi en oerhört spännande resa framför oss.

Adlibris AB
Adlibris är bokhandeln för bokälskare. Varje dag levererar Adlibris 40 000 böcker till bokälskare i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Med ca 1,5 miljoner aktiva kunder, ett utbud på 10 miljoner titlar, fraktfria leveranser och ambitionen att alltid erbjuda det bästa priserna är Adlibris den självklara bokhandeln för alla som älskar böcker. Adlibris grundades 1997 och är idag Nordens ledande internetbokhandel. Adlibris omsatte 2011 1,2 miljarder kr.

Discshop Svenska Näthandel AB
Discshop är butiken för film- och spelälskarna. Discshop grundades 1999 och finns idag i Sverige och Finland och är en av Nordens ledande e-handelsbutiker för hemunderhållning. Discshop står för hög kvalitet, bra kundservice, snabba leveranser och förmånliga priser vilket genom åren har gett flera fina utmärkelser, bland annat Årets e-handlare Pricerunner: Film & musik 2010 och 2011, Topp 100 Internetworld 2007, 2008, 2009, m.fl. Med sitt breda sortiment, förmånliga bonusprogram och höga kunskap inom film och spel är Discshop det självklara valet när det gäller hemunderhållning.

För mer information kontakta:

Linnéa Wiklund, Pr-ansvarig Adlibris
E-mail: linnea.wiklund@adlibris.com

Magnus Dimert, VD Adlibris
E-mail: magnus.dimert@adlibris.com

Henrik Oscarsson, VD Discshop
E-mail: henrik.oscarsson@discshop.se

Adlibris är bokhandeln för bokälskare. Varje dag levererar Adlibris 40 000 böcker till bokälskare i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Med ca 1,5 miljoner aktiva kunder, ett utbud på 10 miljoner titlar, fraktfria leveranser och ambitionen att alltid erbjuda det bästa priserna är Adlibris den självklara bokhandeln för alla som älskar böcker. Adlibris grundades 1997 och är idag Nordens ledande internetbokhandel. Adlibris omsatte 2011 1,2 miljarder kr.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom