​Adlibris ökar försäljningen med 15% 2015 och satsar på fortsatt tillväxt 2016

Pressmeddelande   •   Jan 08, 2016 09:10 CET

2015 var ett händelserikt år för Adlibris med nya satsningar i form av bland annat utökning av sortimentet och öppnandet av en fysisk butik i centrala Stockholm, samtidigt ökade också försäljningen med 15%.

”Vi har haft ett fantastiskt år! Vi har fortsatt förbättra och förstärka det kunderbjudande som är Adlibris kärna; bra priser, ett brett utbud och snabba leveranser. Samtidigt har vi också utvecklat vår affär och introducerat nya produktkategorier och öppnat vår första fysiska butik. Ambitionen för 2015 var att öka vår tillväxt och vi är väldigt nöjda med den utväxling vi har fått”, säger Henrik Oscarsson, COO Adlibris.

Adlibris satsar på fortsatt tillväxt under 2016 med fokus på utökad kundnytta, bland annat genom snabbare leveranser och att utöka sortimentet ytterligare.

”Kundnytta och kundupplevelsen är vårt främsta fokus och därför kommer leveranserna att vara en av våra prioriteringar under 2016. Vi kommer också fortsätta bredda vårt erbjudande till kunderna genom att utöka vårt sortiment med kategorin Kök & dekoration”, fortsätter Oscarsson.

Adlibris introducerade kategorierna Pyssel & DIY, Papper & kontor och Barn & leksaker i sortimentet i juni 2015. Den nya kategorin Kök & dekoration beräknas lanseras under första halvåret 2016.

Adlibris är en av nordens ledande e-handelsbutiker med ett brett utbud inom böcker, pyssel & DIY, leksaker och kontor. Adlibris drivs av en önskan att skapa en lustfylld, inspirerande shoppingupplevelse på webben och att alltid kunna erbjuda våra kunder marknadens bästa priser tillsammans med snabba leveranser. Adlibris är en del av Adlibrisgruppen där även e-handelssajterna Discshop, Bamba, Odla.nu och Kökets favoriter ingår.