Discshop utmanar elektronikjättarna - går in i hemelektroniksbranschen

Pressmeddelande  •  2012-10-23 07:30 CEST

Discshop, en av Nordens ledande e-handelsbutiker inom hemunderhållning expanderar sin verksamhet och börjar sälja hemelektronik och hushållsprodukter på sajten.

Den utökade produktportföljen är ett steg i Discshops fortsatta tillväxtstrategi. Internetförsäljningen av hemelektronik omsatte förra året 6,7 miljarder och är en av de snabbast växande kategorierna med en tillväxt på 11% 2012 (Källa: E-barometern Q2 2012).

Henrik Oscarsson, VD Discshop:

- Det här är ett naturligt nästa steg för oss, hemelektronikbranschen växer så det knakar på nätet och det är produkter som väldigt många av våra kunder har efterfrågat. Precis som i vårt övriga sortiment satsar vi på ett brett utbud till bra priser utan att kompromissa med kvalitet. Discshop har alltid stått för hög kvalitet, snabba leveranser och utmärkt kundservice och det är ledorden även nu när vi expanderar.

Den nya produktkategorin finns nu till försäljning på Discshop.se och omfattas av ett tusental produkter, de utvalda varumärken som ingår i utbudet är: LG, Samsung, SONY, Apple, Canon, HTC, Sharp, Pioneer, Philips, Champion, Grundig, Belkin, Fujufilm, TomTom, Olympus, Bosch, KitchenAid, Braun, Electrolux, Moulinex, Melitta, OBH Nordica, Oral B, Sodastream, Tefal, Waves, Wilfa, Sassoon, Princess, Krups, Babyliss.

För mer information kontakta:

Sofia Söderqvist, Marknadschef Discshop
E-mail: sofia.soderqvist@discshop.se
Telefon +46 (0)8 50 56 55 15

Linnéa Wiklund, PR-ansvarig Adlibris
E-mail: linnea.wiklund@adlibris.com
Telefon: +46 (0)70 766 48 07

Discshop Svenska Näthandel AB
Discshop är butiken för film- och spelälskarna. Discshop grundades 1999 och finns idag i Sverige och Finland och är en av Nordens ledande e-handelsbutiker för hemunderhållning. Discshop står för hög kvalitet, bra kundservice, snabba leveranser och förmånliga priser vilket genom åren har gett flera fina utmärkelser, bland annat Årets e-handlare Pricerunner: Film & musik 2010 och 2011, Topp 100 Internetworld 2007, 2008, 2009, m.fl. Med sitt breda sortiment, förmånliga bonusprogram och höga kunskap inom film och spel är Discshop det självklara valet när det gäller hemunderhållning.

Adlibris AB
Adlibris är bokhandeln för bokälskare. Varje dag levererar Adlibris 40 000 böcker till bokälskare i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Med ca 1,5 miljoner aktiva kunder, ett utbud på 10 miljoner titlar, fraktfria leveranser och ambitionen att alltid erbjuda det bästa priserna är Adlibris den självklara bokhandeln för alla som älskar böcker. Adlibris grundades 1997 och är idag Nordens ledande internetbokhandel. Adlibris omsatte 2011 1,2 miljarder kr.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom