Handinslagna presenter hos adlibris.com – året om!

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2009 17:30 CET

Nu lanserar adlibris.com sin nya tjänst presentinslagning. Kunder kan välja bland 3,5 miljoner titlar på adlibris.com och böckerna slås in för hand. Presenten kan skickas direkt till mottagaren med en personlig hälsning och tjänsten gäller för både privatpersoner och företag.

- Vi har pratat om att lansera den här tjänsten i flera år, men först nu har vi kunnat lansera en tjänst som känns personlig. Vi är mycket nöjda med att kunna erbjuda detta till våra kunder, säger Pär Svärdson, VD adlibris.com

Fakta:

Presentinslagning kan användas av alla kunder på adlibris.com, både privatpersoner, företag och institutioner. Man kan beställa så många böcker man vill, välja presentpapper och etikett med personlig hälsning. Böckerna slås in för hand i jul-, barn- eller standardpapper och kostnaden för tjänsten är 25 kronor per bok. Som vanligt kan du välja fraktfritt eller miljöfrakt, och betala med faktura eller kort.

För mer information:
Pär Svärdson, VD
E-post: par@adlibris.com

Om adlibris.com

adlibris.com grundades 1997 och är en renodlad internetbokhandel. Idag sysselsätter företaget 50 personer på kontoret i Stockholm och 100 personer vid distributionscentralen i Morgongåva. Bland de anställda finns bl a litteraturvetare, ekonomer och tekniker.

Ambitionen är att adlibris.com skall vara betydligt billigare än den fysiska bokhandeln och alltid erbjuda en snabb och kostnadsfri leverans till privatpersoner. Dessutom erbjuder adlibris.com ett imponerande brett sortiment på drygt tre och en halv miljoner titlar. Som första internethandel i Sverige erbjuder adlibris.com i samarbete med Schenker Privpak ett klimatneutralt fraktalternativ.

Sedan årsskiftet 2004/2005 ägs majoriteten av adlibris.com av Bonnierkoncernen.