Kökets favoriter huvudsponsor för Sveriges Mästerkock

Pressmeddelande   •   Jan 13, 2016 09:15 CET

Kökets favoriter satsar på fortsatt tillväxt 2016 och inleder året med att gå in som en av huvudsponsorerna för Sveriges Mästerkock.

E-handelsbutiken Kökets favoriter lanserades i oktober 2015. Ambitionen är att bli den ledande e-handelsbutiken för produkter inom matlagning, bakning och dukning. För att öka kännedomen och fortsätta etablera varumärket satsar man stort på marknadsföring under 2016 och inleder året med att gå in som en av huvudsponsorerna för Sveriges Mästerkock i TV4.

”Vi har en tillväxtstrategi för 2016 och som ny spelare på marknaden handlar det om att öka kännedomen för Kökets favoriter och för vårt kunderbjudande. Sponsorskapet av Sveriges Mästerkock blir startskottet för våra marknadsaktiviteter 2016. Programmet är en bra match för oss eftersom det tilltalar en bred målgrupp som också har ett intresse av matlagning och bakning”, säger Sofia Söderqvist, försäljnings- och marknadschef Kökets favoriter.

Kökets favoriter är en butik på nätet där mat-, dryck- och bakintresserade hittar allt inom kökstillbehör, baktillbehör, servering och dukning. Kökets favoriter är en del av Adlibrisgruppen.

Sveriges Mästerkock har premiär på TV4 idag kl 20.00 och sänds i 14 avsnitt.

Adlibrisgruppen skapar lustfyllda och inspirerande shoppingupplevelser på webben. Med passion för våra produkter och kundnytta i fokus strävar Adlibrisgruppen alltid efter att förbättra våra tjänster och erbjuda våra kunder konkurrenskraftiga priser och snabba leveranser. Adlibrisgruppen består av e-handelssajterna Adlibris, Discshop, Bamba, Odla.nu och Kökets favoriter. Adlibrisgruppen är en del av Bonnier AB.