Magnus Dimert har utsetts till ny vd på adlibris.com

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2011 13:59 CET

Magnus Dimert har utsetts till ny vd på adlibris.com. Magnus kommer närmast från rollen som chef för Bonnierförlagens verksamhetsområde Konsument och logistik. Magnus har varit verksam inom Adlibris från 1998 och var vd för företaget under perioden 2002 till 2008.

Magnus Dimert blir därmed ansvarig för Nordens största internetbokhandel, Adlibris, med verksamheter i Sverige, Finland, Norge och Danmark.

Magnus Dimert tillträder sin tjänst 21 februari. Tidigare vd Pär Svärdson och utvecklingschef Fabian Fischer, som båda var med och grundade framgångssagan Adlibris, har bestämt sig för att gå vidare men fortsätter att vara verksamma under våren.

Jacob Dalborg, vd för Bonnierförlagen:

− Jag är väldigt glad över att Magnus tackat ja till uppdraget, och det känns som en stor styrka för Adlibris. Med sin gedigna erfarenhet och kompetens är Magnus rätt person att fortsätta driva och utveckla Adlibris extremt framgångsrika verksamhet.

I en kommentar till sin nya tjänst säger Magnus Dimert:

Jag ser verkligen fram emot att driva Adlibris vidare. Jag har haft glädjen att få vara med och bygga upp företaget, med det gäng och den kultur som är så utmärkande, och ser fram emot att börja jobba ännu närmare med alla Adlibrisare igen.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Magnus Dimert, vd, Adlibris, 073-408 81 00

Jacob Dalborg, vd, Bonnierförlagen, tel 073-046 40 16

adlibris.com
adlibris.com som grundades 1997 är en renodlad internetbokhandel. Idag sysselsätter företaget 75 personer på kontoret i Stockholm och 100 personer vid distributionscentralen i Morgongåva. Ambitionen är att adlibris.com skall vara betydligt billigare än den fysiska bokhandeln och alltid erbjuda en snabb och kostnadsfri leverans till privatpersoner. Dessutom erbjuder adlibris.com ett imponerande brett sortiment på drygt 6 miljoner titlar. Som första internethandel i Sverige erbjuder adlibris.com i samarbete med Schenker Privpak ett klimatneutralt fraktalternativ.