Rekord på Adlibris - 152 000 besök det senaste dygnet!

Pressmeddelande  •  2012-09-05 16:06 CEST

152 000 bokälskare besökte Adlibris under gårdagen, det högsta antalet någonsin sedan nätbokhandeln startade 1997.

Magnus Dimert, VD Adlibris:

- September är traditionellt en stark period eftersom många köper sin kurslitteratur så här års men i år ser vi en ökning i intresset för böcker generellt vilket är jättekul!

Bland de mest populära böckerna på Adlibris under det gånga dygnet återfinns bl.a. kurslitteratur, Jonas Gardells omtalade ”Torka aldrig tårar utan handskar”,  Jan Guillous ”Dandy” och Harry Potter-författarinnan J.K. Rowlings kommande bok ”Casual Vacancy”.

Topplistan på de mest köpta böckerna på Adlibris det senaste dygnet:

1. Casual Vacancy, J.K. Rowling

2. Dandy, Jan Guillou

3. Torka aldrig tårar utan handskar, Jonas Gardell

4. Konsten att vara kvinna, Caitlin Moran

5. Rapporter och uppsatser, Jarl Backman

6. Findus flyttar ut, Sven Nordqvist

7. Sveriges Rikes Lag 2012

8. Vetenskapsteori för nybörjare, Torsten Thurén

9. Sju jävligt långa dagar, Jonathan Tropper

10. Utbildningsvetenskap för förskolan, Sven Persson, Bim Riddersporre

Adlibris är internetbokhandeln för bokälskare. Varje dag levererar Adlibris 40 000 böcker till bokälskare i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Med ca 1,5 miljoner aktiva kunder, ett utbud på 10 miljoner titlar, fraktfria leveranser och ambitionen att alltid erbjuda det bästa priserna är Adlibris den självklara bokhandeln för alla som älskar böcker. Adlibris grundades 1997 och omsätter är idag Nordens ledande internetbokhandel med en omsättning på 1,2 miljarder.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom