På lördag 5 okt samlar vi in pengar till Världens Barn

Lördagen den 5 oktober 13-17 anordnar Adoptionscentrums Insamlingsstiftelse Föräldralösa Barn ett insamlingsevent i Nacka Forum med medverkan av den nya Rnb/Soul-artisten Fay Kendel. Programmet innehåller också medverkan av barnkör, information om våra biståndsprojekt, lotterier och mycket annat.

Fay Kendel – ett av världens barn!

Fay adopteradesfrån Sierra Leone i Västafrika av danska föräldrar. Hon växte upp i Danmark, Norge och England, var sedan bosatt i USA en tid och har nu bott i Sverige sedan några år tillbaka.

- Eftersom jag själv är ett av ”världens barn”, berättar Fay, som kunde ha vuxit upp på ett barnhem i Sierra Leone vill jag gärna ge något tillbaka. Att ge och hjälpa andra ligger väldigt varmt om hjärtat och jag känner att ett sätt för mig att ge tillbaks är att engagera mig för Föräldralösa Barn, Adoptionscentrums insamlingsstiftelse, och för årets Världens Barn-insamling.