Advania och Caperio har Sveriges nöjdaste IT-kunder

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2017 12:00 CEST

Advania placerar sig återigen i topp i Radars stora leverantörsgranskning, med en andraplats inom kategorin Verksamhetsnära IT. Samtidigt rankas, det nyligen förvärvade bolaget, Caperio som Sveriges bästa bolag inom Användarnära IT.

”Det här visar att Caperio är en otroligt bra match för Advania, där vi kompletterar varandra med att ha Sveriges nöjdaste kunder inom flera kategorier. Det känns extra roligt att vi nu också placerar oss i toppen av kategorin Verksamhetsnära IT. Att kunderna upplever att vi ger ett högt värde till deras kärnverksamhet, är det bästa betyg vi kan få” - säger Mikael Noaksson, VD för Advania och blivande nordenchef för Advania.

Både Advania och Caperio tar nu med sig starka kundrelationer in i samgåendet, vilket ger en bra grund och ännu bättre förutsättningar för tillväxt med målsättningen att ha Sveriges nöjdaste
IT-kunder.

”Vi är jätteglada och stolta över kundernas positiva feedback. Vi har bevisat att vi har den bästa servicen och tillför mest värde till våra kunder, genom att varje dag göra det lilla extra. Här har vi svart på vitt att våra medarbetares hängivenhet ger resultat” - säger Tomas Wanselius, VD för Caperio och blivande sverigechef för det sammanslagna bolaget Advania.

Enligt Radars leverantörsgranskning är det nu viktigare än någonsin att välja de rätta leverantörerna. Anledningen är att skillnaden mellan leverantörer som har nöjda respektive missnöjda kunder ökar. Samtidigt blir de som är bra ännu bättre. Inom Användarnära IT, arbetsplatser, support, helpdesk och liknande, ökar kundnöjdheten i årets undersökning.

Tomas Wanselius, vd Caperio, tomas.wanselius@caperio.se, 070-454 35 24.

Mikael Noaksson, vd Advania, mikael.noaksson@advania.se, 076-140 00 80

Om Advania

Advania är med sina över 1000 medarbetare i Sverige, Island, Norge och Danmark en av de större och mest heltäckande systemintegratörerna i Norden. Med en uttalad målsättning att vara den mest flexibla och värdeadderande leverantören hjälper vi våra kunder inom områdena IT-outsourcing, affärssystem, processautomatisering, contact center, IT-infrastruktur och integrationslösningar samt datacenter.