HSB Brf Spegeln i Täby tar hjälp av energibolaget Eco2 Energy för att råda bot på ett 7 år gammalt värmeproblem

Pressmeddelande   •   Aug 15, 2013 10:13 CEST

En underdimensionerad bergvärmeanläggning har kostat Brf Spegeln både tid och pengar ända sedan den installerades 2006. För att råda bot på problemet har föreningen sedan sommaren 2013 lagt över ägandet och driften av anläggningen till energibolaget Eco2 Energy för att säkra miljövänliga värmeleveranser framöver.

För att spara på värmekostnaderna och miljön bytte Brf Spegeln för 7 år sedan från direktverkande el till bergvärme. Anläggningen visade sig vara underdimensionerad för de 170 lägenheterna och besparingarna blev inte som väntat. När det stod klart att anläggningen var i behov av nya investeringar tog föreningen kontakt med Eco2 Energy.

Eco2 Energy har under sommaren 2013 tagit över den befintliga anläggningen, genomfört de tilläggsinvesteringar som behövdes och står nu för drift, service och underhåll. Genom att lägga över ägandet av anläggningen till Eco2 Energy slipper Brf Spegeln själva finansiera uppgraderingen och medlemmarna kan åtnjuta problemfria, gröna värmeleveranser.

För mer information kontakta:

Jonas Häggqvist, VD, Eco2 Energy
E-post: jonas.haggqvist@eco2energy.se

Om Eco2 Energy:
Eco2 Energy är ett svenskt företag som levererar färdig värme baserad på förnyelsebar energi. Värmen som kommer från egna berg- och bioenergianläggningar erbjuder samma servicenivå som fjärrvärme men baseras på skräddarsydda lösningar för varje enskilt fastighetsbestånd. Eco2 Energy vänder sig till kommersiella fastigheter, bostadsrättsföreningar, flerbostadshus, kommuner och allmännyttan.

www.eco2energy.se

Kommentarer (0)