Älvstranden Utveckling förstärker inom ekonomi

Pressmeddelande   •   Apr 25, 2019 08:42 CEST

Catrine Kommes är ny ekonomichef på Älvstranden Utveckling. Hon efterträder Mi Mathiesen som ska fokusera på investeringsfrågor. Rekryteringen stärker ytterligare bolagets finansiella kompetens när stora stadsutvecklingsprojekt ska sjösättas i centrala Göteborg.

— Älvstranden Utveckling går in i en tydlig genomförandefas bland annat med utbyggnaden av Masthuggskajen och tar nu höjd för att ha kontroll över finanserna i de stora projekt vi jobbar med, säger Lena Andersson, VD Älvstranden Utveckling.

Catrine är utbildad civilekonom och arbetar i dag som redovisningsansvarig på bolaget. Hon jobbar nära nuvarande ekonomichefen Mi Mathiesen, och kommer successivt att ta över hennes arbetsuppgifter. Mi Mathiesen ska i sin nya tjänst fokusera på investerings- och finansieringsfrågor i samband med bolagets stadsutvecklingsprojekt.

Catrine Kommes är civilekonom utbildad på Luleå Tekniska Universitet. Efter examen 2005 har hon arbetat med revision inom fastighetsbranschen, bland annat på redovisningsbyrån EY. Sedan 2017 arbetar hon på Älvstranden Utveckling.

Älvstranden Utveckling AB är ett helägt kommunalt bolag som tillsammans med andra ska forma Göteborg till en hållbar, attraktiv och dynamisk stad – öppen för världen. Vår kärnverksamhet är hållbar stadsutveckling och vi arbetar långsiktigt enligt Vision Älvstadens målsättning att möta vattnet, hela staden och stärka den regionala kärnan. Vi ska medverka till att Frihamnen, Södra Älvstranden, Lindholmen och Gullbergsvass fylls med boende, kontor, handel, mötesplatser och allt annat som karaktäriserar en levande och inkluderande stad.