Ny fastighetschef på Älvstranden Utveckling

Pressmeddelande   •   Nov 25, 2016 11:36 CET

Annica Tisell har fått tjänsten som fastighetschef på Älvstranden Utveckling i hård konkurrens. Hon tillträder den 1 december.

Annica har med sin långa erfarenhet inom fastighetsbranschen och sitt breda kontaktnät just den kompetens vi behöver i bolaget. Hon har ett högt förtroende hos medarbetarna och tar sig an uppgiften med stor energi. Vi känner att det här är helt rätt för bolagets utmaningar och är övertygade om att hon kommer att lyckas i sin nya viktiga roll, säger Marika Ogrelius, vice VD Älvstranden Utveckling.

Idag har Annica en roll som uthyrningsansvarig på Älvstranden Utveckling.
En ersättningstjänst kommer inom kort att utannonseras.

Älvstranden Utveckling AB har ett stort fastighetsbestånd i centrala Göteborg med sin grund i de gamla varvsområdena. Fastigheterna består av allt ifrån industribyggnader, skolor, moderna kontor i Lindholmen Science Park till små verkstäder och byggnader bevarade från varvstiden.

Siffror

• Hundratals samarbetspartners
  • Omsättning 2015: 361 miljoner kr
  • Fastighetsbestånd: 76 byggnader, 310 000 kvadratmeter uthyrningsbar yta och 4 000 000 kvadratmeter outnyttjade byggrätter