Ny Kommunikationschef på Älvstranden Utveckling

Pressmeddelande   •   Aug 15, 2017 08:48 CEST

Susanne Junkala har rekryterats till tjänsten som ny kommunikationschef på det kommunala bolaget Älvstranden Utveckling. Hon tillträder tjänsten i början av oktober.

Susanne kommer närmast från tjänsten som kommunikationschef i Kungälvs kommun där hon arbetat i kommunledningen med att utveckla den interna och externa kommunikationen. Innan dess var hon framgångsrik nyhetschef för Tv4 Nyheterna Väst.

- Vår uppgift att utveckla Göteborg längs Göta Älv ska utföras med aktiv öppenhet, vilket innebär att vi behöver kommunicera med en stor mängd intressenter för att lyckas. Susannes personlighet och bakgrund passar väldigt fint för uppgiften. Hon är en modig och framåt person som gärna trampar nya vägar. Dessutom har hon en kombination av erfarenheter från både kommunledning och nyhetsredaktioner, vilka berör flera viktiga dimensioner i vårt kommunikationsarbete, säger Lena Andersson, VD för Älvstranden Utveckling.

Förutom bolagets kommunikation omfattar uppdraget även kommunikation för Älvstaden, som är Nordens största stadsutvecklingsprojekt.

Susanne ser det nya jobbet som en spännande utmaning.

- Älvstranden jobbar med utveckling och det passar mig och mitt sätt att leda. Jag tror att det jag har lärt mig genom att ha arbetat både inom media och i en kommun, är värdefullt att ha med sig i arbetet med att utveckla kommunikationen på Älvstranden Utveckling.