HISTORY höjdpunkter, mars 2019

River Hunters

RIVER HUNTERS

Söndagar kl. 21:00 från den 24 mars

River Hunters sammanför den amerikanska YouTubesensationen Beau Ouimette, en flodupptäckare med över 30 års erfarenhet med presentatören och tillika simexperten Rick Edwards och låter dem söka igenom Storbritanniens floder och åar på jakt efter arkeologiska fynd. Med hjälp av toppmodern teknik, arkivkartor och vittnesmål från perioden utför Beau och Rick de första arkeologiska utgrävningarna under vatten på några av Storbritanniens mest spännande och ikoniska historiska platser, ofta i farliga och strömhärjade vatten. I River Hunters besöker Rick och flodexperten Beau några av Storbritanniens viktigaste historiska platser där ikoniska händelser och strider har ägt rum, till exempel: de romerska områdena, Rosornas Krig, reformationen och det engelska inbördeskriget. Deras utforskningar av dessa orörda floder och vattenvägar avslöjar skatter från det förgångna som avslöjar hur våra förfäder levde. Duon träffar lokala arkeologer och historiker att utforska olika berättelser och människorna bakom fynden. Med hjälp av toppmodern teknik, arkivkartor och vittnesmål från perioden utför Beau och Rick de första arkeologiska utgrävningarna under vatten på några av Storbritanniens mest spännande och ikoniska historiska platser, ofta i farliga och strömhärjade vatten. (8x60”).

A+E Networks®
A+E Networks är ett prisbelönt globalt medieföretag som erbjuder ett varierat medieval, från tv-kanaler och hemsidor till video/DVD, spel och undervisningsmaterial. A+E Networks inkluderar A+E®, Lifetime®, LMN®, FYI™, H2™, A+E Studios™, HISTORY en Español™, Crime + Investigation™, Military HISTORY™, Lifetime Real Women®, A&E IndieFilms®, A+E Networks International®, A+E Networks Digital® och A+E Networks Consumer Products™. A+E Networks kanaler och program når fler än 335 miljoner hushåll i över 200 regioner världen över. A+E Networks, LLC. är ett joint venture mellan Disney-ABC Television Group och Hearst Corporation.

A+E Networks® UK
A+E Networks UK är ett joint venture mellan A+E Networks® och Sky. Företagets portfölj består av banbrytande fakta- och underhållningskanaler av hög kvalitet, som inkluderar HISTORY®, Lifetime®, Crime + Investigation®, H2® och den nya free-to-air-kanalen BLAZE®. A+E Networks UK lanserades i november 1995, och företagets 20 kanaler når 60 miljoner hushåll i nästan 100 länder i Storbritannien, Skandinavien, Benelux, Central- och Östeuropa, Afrika och Mellanöstern. Företaget har kontor i London, Warszawa, Köpenhamn, Amsterdam och Johannesburg.