GENIE® webb app – se resultatet direkt på Elmiamässan

Nyhet   •   Maj 10, 2016 09:30 CEST

I AGAs monter C01:41 på Elmia Svets och Fogningsteknikmässa den 10-13 maj, kan besökarna direkt via GENIE® webb app, få svar på vad ett byte till GENIE® gasflaska skulle betyda för just deras verksamhet.

GENIE® är utvecklad med en bättre arbetsmiljö i fokus och erbjuder 300 bar, lättvikt, ergonomisk design och en digital display (DIU) som visar gas och återståendetid att arbeta.

Tillsammans med en AGA-representant i montern, fyller besökaren i sin verksamhets gasbehov i webb appen och får en snabb överblick vad GENIE®skulle innebära för just deras effektivitet, kostnad och arbetsmiljö. Svaren på frågorna:”Hur många färre kilo att bära på under ett år, kostnadsbesparingar genom färrefyllningar eller effektivare nyttjande av gasen i flaskan”är endast några knapptryck bort.

• GENIE®gasflaskor i kombination med GENIE®webb app i montern ger en fantastisk möjlighet att visa våra kunder och besökare vad GENIE®konkret skulle innebära för dem. Arbetsmiljön i fokus, men även effektiviseringsmöjligheter. Vi ser fram emot intressanta möten under mässdagarna, säger Christer Hens, Sales Manager, AGA Gas AB.

Fakta GENIE® gasflaska:

• 300 bar gasflaska vilket innebär upp emot 45 % mer gas i flaskan[1]
  • Ergonomisk design:
    • Handtag (bärbar)
    • Teleskophandtag & löstagbart hjulset (som tillval)
  • Stabil konstruktion för att reducera risk för fall- och klämskador
  • Lättviktsflaska, med upp emot 33% lägre vikt1. Stålfodrad, kolfibertäckt tryckbehållare innesluten i ett allväderskal av HDPE (High Density Polyethylene)
  • EN 12245 godkänd (test av brand − och fysisk påverkan)
  • Återvinningsbar
  • DIU (Digital Intelligence Unit) – Information gällande gasinnehåll och återstående gas

www.aga.se/GENIE

Christer Hens, Sales Manager – Manufacturing Industry Sweden, AGA Gas AB

[1] I jämförelse med stålflaska 200 bar

Högupplösta GENIE

®

bilder i bildbanken på MyNewsdesk.