Full smakupplevelse, mindre socker i ny serie från AQVIA

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2013 14:45 CET

AQVIA lanserar en ny serie essenser, AQVIA Soda Premium, med smakerna cola, hallon och citron-lime. De nya smakerna är balanserade med naturligt socker för att ge en full smakupplevelse. Serien är fri från konstgjorda sötningsmedel och är ett bra alternativ till den sockermättade butiksläsken.

– Det köps och bärs hem stora mängder läsk och mineralvatten i Sverige varje år, trots att vi har en utmärkt vattenkvalitét i hemmen. Med den här serien finns ett väldigt gott alternativ till att köpa färdig läsk i butiken för hela familjen, säger Håkan Hansson, produkt- och marknadschef för konsumentprodukter på AGA.

Sötningen med naturligt socker ger både en fylligare arom och karaktär som tillsammans ger ett smakmässigt fullvärdigt alternativ till butiksläsken. De nya smakerna säljs i flaskor om 58 centiliter vilket ger cirka 5 liter färdig dryck.

– Sockerbalansen gör AQVIA Soda Premium-serien till ett bra alternativ för dem som inte vill dricka light-produkter men ändå dra ned på sockerhalten i jämförelse med vanlig läsk, säger Håkan Hansson.

Håkan Hansson, produkt- och marknadschef för konsumentprodukter, AGA Gas AB.

E-post: hakan.hansson@se.aga.com

AGA tillverkar och marknadsför industrigaser och specialgaser för olika ändamål. I samarbete med kunderna, utvecklar vi totallösningar som omfattar gaser, kunskap om processer, gasutrustning och service. Med avancerad gasteknik gör vi det möjligt för kunderna att öka lönsamheten, säkerheten och kvaliteten samtidigt som miljön skyddas. AGA i Sverige ingår i Linde Group region Europe North där även övriga nordiska länder och Baltikum ingår. Lindekoncernen är ett världsledande gas- och teknikbolag med cirka 62 000 anställda i omkring 100 länder. Läs mer på www.aga.se och www.linde.com