Möt Yellow Moose Energy – nykomlingen bland AQVIAs sodasmaker

Pressmeddelande   •   Maj 15, 2014 09:05 CEST

Nu introduceras Yellow Moose Energy - det senaste tillskottet i AQVIAs sodasmakfamilj. Att kolsyra sitt eget kranvatten och smaksätta det med AQVIA Yellow Moose Energy sparar både energi och pengar för konsumenten.

Den gula älgen är hämtad från en svensk legend i vilken det berättas om det enorma djuret som vandrar runt i vildmarken och beviljar önskningar åt alla som har turen att möta den. Legenden berättar också att älgen ger en energikick till den som behöver en spark i baken och att den bara kan ses nattetid eftersom den avger ett gyllengult ljus när den rör sig.

– Vi är stolta över att kunna introducera Yellow Moose Energy-smaken i vårt sortiment. Enligt legenden är den gula älgen svensk. Men den är så pass kraftfull att den kan korsa gränserna och därför emellanåt kan ses även i de övriga nordiska länderna. Vi valde den gula älgen därför att den är nordisk i likhet med vårt AQVIA-sortiment och vårt företags drygt 100-åriga historia, säger Gert Christiansen, regional försäljnings- och marknadsföringschef hos AGA.

En flaska AQVIA Yellow Moose Energy innehåller 580 ml, vilket motsvarar mer än fem liter smaksatt kolsyrat vatten. Den drickfärdiga drycken innehåller per liter 62 mg koffein och 25 kalorier.

Koncentration 1 + 8 – blanda 1 del Yellow Moose Energy med 8 delar vatten.

Gert Christiansen, Regional försäljnings- och marknadsföringschef, kolsyrat vatten, AGA A/S

Telefon: +45 3283 6556

E-post: gert.christiansen@dk.aga.com