Peach Passion – ny medlem i AQVIA Soda Light-familjen

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2013 15:00 CET

Nu kommer en läcker nyhet för alla med en passion för persika. AGA lanserar Peach Passion Light, en ny medlem i AQVIA Soda Light-familjen. Peach Passion Light är en sockerfri smakessens för kolsyrat vatten, som ger en lågkaloridryck med fräsch och lätt smak.

– Persika är en smak som passar bra ihop med kolsyran i vattnet och skapar en väldigt fräsch och lätt smak som mycket väl kan bli vårens favorit, säger Håkan Hansson, produkt- och marknadschef för consumer products på AGA.

Peach Passion Light är ett komplement till det befintliga smakutbudet: cola, hallon, citron-lime och apelsin. En flaska innehåller 58 cl essens och ger ungefär 12 liter färdig dryck, vilket gör det till ett ekonomiskt och hälsosamt sätt att ersätta den sockriga butiksläsken.

– Smaken Peach Passion Light fungerar både som måltidsdryck och som bas i en god cocktail,säger Håkan Hansson.

Koncentrat: 1 + 20 – Använd 5 cl essens till 1 liter kolsyrat vatten.

Håkan Hansson, produkt- och marknadschef för konsumentprodukter, AGA Gas AB.

E-post: hakan.hansson@se.aga.com

AGA tillverkar och marknadsför industrigaser och specialgaser för olika ändamål. I samarbete med kunderna, utvecklar vi totallösningar som omfattar gaser, kunskap om processer, gasutrustning och service. Med avancerad gasteknik gör vi det möjligt för kunderna att öka lönsamheten, säkerheten och kvaliteten samtidigt som miljön skyddas. AGA i Sverige ingår i Linde Group region Europe North där även övriga nordiska länder och Baltikum ingår. Lindekoncernen är ett världsledande gas- och teknikbolag med cirka 62 000 anställda i omkring 100 länder. Läs mer på www.aga.se och www.linde.com