Ny VD i Agila Doctor

Alexander Blomstedt har utsetts till ny VD för Doctor. Alexander har en gedigen erfarenhet av branschen och har rätt bakgrund för att leda Agila Doctor i framtiden. Alexander har varit med sedan Agila grundades och är en viktig kulturbärare. Under åren på Agila har Alexander framgångsrikt drivit olika team och projekt och är nu redo för denna utmaning.

Alexander tillträder den 19 februari och ersätter nuvarande VD Mattias Lindberg, som fortsätter sin karriär utanför Bolaget.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Henrik Ottemo, Koncernchef Agila, telefon: 08-410 725 48, e-post: henrik.ottemo@agila.se

Agila är ett kvalificerat bemannings- och rekryteringsföretag som arbetar med läkarbemanning, sjuksköterskebemanning och socionombemanning. Med hjälp av vårt kunnande och marknadens skickligaste konsulter bistår vi våra uppdragsgivare med resurser under perioder med vakanser i den ordinarie personalstyrkan. Vårt breda utbud av konsulter möjliggör att vi med kort varsel kan lösa akuta bemanningsbehov på både lång och kort sikt. Agilas huvudkontor finns i Stockholm men verksamheten är rikstäckande i både Sverige och Norge. Vi samarbetar idag med i stort sett alla Sveriges och Norges kommuner och landsting samt ett stort antal privata vårdgivare i båda länderna.