Premiär för Åhléns Outlet i Norrköping

Nu öppnar Åhléns Outlet i Norrköping

Idag den 26 april kl. 8 öppnar Åhléns Outlet sitt andra varuhus, nu i Norrköping – Sveriges första outletkoncept med allt inom mode, hem och skönhet samlat under ett tak, där kunden kan fynda kända varumärken i en modern miljö till låga priser.

Under mars öppnade det första varuhuset i Erikslund i Västerås och nu öppnar det andra varuhuset på 2000 kvadratmeter i Ingelsta i Norrköping. Varuhuset erbjuder ett sortiment för hem, dam, herr och barn med både välkända varumärken och nya, tillfälliga, varumärken till 30-70 procent lägre pris än rekommenderat pris.

– Efter en lyckad första invigning i Västerås är vi äntligen igång och det känns kul att redan öppna vårt andra varuhus. Vi har anställt 13 nya medarbetare i Norrköping och vi ser fram emot att välkomna kunderna till det nya varuhuset. Hos oss kan kunderna göra varumärkesfynd till sig själv, hemmet och familjen, säger Stina Klaesson, VD Åhléns Outlet.

Trender inom handeln visar att kunder i allt större utsträckning väljer att handla fler dyra produkter, men också fler billiga. Genom det nya konceptet nås ännu fler av dagens och framtidens kunder och det stärker Åhléns position på marknaden.

– Vi satsar stort på detta outletkoncept för att möta nya konsumenttrender och erbjuda något nytt inom svensk handel. Tillsammans med vår digitala satsning och utveckling av sortimentet i våra varuhus tar vi steg för att möta framtidens konsument i en detaljhandelsmarknad i stor förändring, säger Gustaf Öhrn, VD på Åhléns.

Åhléns Outlet är ett dotterbolag till Åhléns AB och kommer ha ett koncept och sortiment som är tydligt avskilt från Åhléns. Fler outletvaruhus ska efter utvärdering öppna framöver.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Weronica Nilsson PR- och kommunikationschef Åhléns,
tel: 0701- 98 11 23, mail: wni@ahlens.se