Åhléns har Sveriges bästa marknadschef kategori kläder

Åhléns marknadschef Anna Stinger tog igår emot det prestigefyllda priset som bästa marknadschef inom kategorin kläder. Det blev klart när tidningen Resumé igår utsåg Sveriges 101 marknadschefer.

– Jag känner mig otroligt glad och stolt över utmärkelsen som är ett kvitto på att vårt långsiktiga strategiarbete som nu rullas ut i form av reklamkonceptet ”The Guide” fungerar, säger Anna Stinger, marknadschef på Åhléns.

Åhléns marknadsavdelning fortsätter nu sin satsning och kommer att rekrytera åtta nya personer till marknadsavdelningen i samband med att produktionen av Åhléns Klubbkommunikation lyfts hem.

– Kundklubben är navet i vår kommunikation och genom att hämta hem kompetensen och snabba upp såväl processerna som dialogen med våra kunder ska vi flytta fram våra positioner ytterligare, fortsätter Anna Stinger.

Åhléns har under det senaste året bedrivit ett förändringsarbete som bland annat resulterat i en ny strategi och ett nytt reklamkoncept. Åhléns vill förbättra, förenkla och förgylla livet för sina kunder, särskilt för kvinnorna. Åhléns vill hamna först på kvinnans shoppinglista. Som grund för det nya reklamkonceptet har Åhléns tagit pulsen på sina kunder. Här har man dragit nytta av sin kundklubb, en av de största i Sverige med drygt 1 miljon aktiva medlemmar.

Om Sveriges 101 marknadschefer

Sveriges 101 Marknadschefer är en årlig tävling arrangerad av tidningen Resumé och den 24 oktober 2011 utsågs Sveriges bästa marknadschefer för sjätte gången. Tävlingen bygger på en sammanställning av Sveriges största annonsörer och är en mätning över vilka varumärken som ökat mest i kännedom och preferens. Vinnare är den marknadschef i respektive kategori som ökat mest, till lägst kostnad. Undersökningen genomförs av Resumé tillsammans med undersökningsföretaget Nepa.

För ytterligare information kontakta;
Anna Stinger, Marknadschef Tel. 08-120 622 16

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön. I dag är vi ett av Nordens starkare varumärken med 76 varuhus i Sverige och 29 butiker i Norge. Vår vision är att vara kvinnans favorit och först på hennes shoppinglista. Vårt uppdrag är att förbättra, förenkla och förgylla hennes tillvaro och vår affärsidé är att förse henne med en unik mix av moderiktiga och prisvärda produkter inom Mode, Skönhet och Hemmet. Åhléns 3 000 skickliga medarbetare möter 90 miljoner kunder varje år. Åhléns omsatte 4,7 miljarder 2010 och ingår i detaljhandelskoncernen Axstores. www.ahlens.se

Om Axstores
Axstores är en av Nordens ledande detaljhandelskoncerner med kända varumärken såsom Åhléns, Kicks, Esthetique och Lagerhaus. Koncernen har över 390 varuhus och butiker i Sverige, Finland och Norge och omsatte ca 6,7 miljarder 2010. Axstores ingår i familjeföretaget Axel Johnson som ägs av Antonia Ax:son Johnson med familj. www.axstores.se