Åhléns rekryterar e-handelschef

Åhléns rekryterar e-handelschef

Cecilia Mortimer Meurling har rekryterats till en ny roll som e-handelschef på Åhléns. Hon har en gedigen bakgrund från att driva digital försäljning och kommer senast från en tjänst som chef för digital hälsa på Schibsted Publishing.

Cecilia Mortimer Meurling har lång erfarenhet av digital försäljning och produktbyggande. Hon har bland annat varit chef över Aftonbladets digitala kanal under lång tid. Cecilia har framgångsrikt drivit produkter som viktklubb.se och e-handel samt ansvarat för försäljningen av digital upplaga. Hon har även lång erfarenhet från att driva CRM-frågor mot onlinekunder.

– Åhléns är inne i en väldigt spännande fas när vi nu står inför att lansera e-handel i början av nästa år. Cecilia kommer att spela en viktig roll på vägen mot vårt långsiktiga mål, att bli Sveriges bästa omnikanalhandel. Hennes gedigna erfarenhet från digital försäljning och produktutveckling kommer att bli en stor tillgång för Åhléns, säger tf vd Stefan Danieli, Åhléns AB.

Cecilia Mortimer Meurling tillträder sin nya tjänst under våren 2016 och kommer att rapportera till vd.

– Det ska bli mycket spännande att tillsammans med mina nya kollegor arbeta för att flytta fram Åhléns positioner inom det digitala området. Det finns en fantastisk potential för Åhléns med digital försäljning, som jag ser fram emot att vidareutveckla, säger Cecilia Mortimer Meurling.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Monica Hultgren, Presskontakt Åhléns, tel: 070-556 4583 mail: mhu@ahlens.se

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Nordens starkare varumärken med 75 varuhus i Sverige och 22 butiker i Norge. Vår mission är att förenkla, förbättra och förgylla livet för våra kunder varje dag. Under 2014 omsatte Åhléns 4,9 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare mötte 80 miljoner kunder. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axstores.  www.ahlens.se