Nu öppnar Åhléns City restaurang Sally Voltaire och systrar

På lördag den 28:e februari öppnar Lotta Voltaire, tillsammans med sin dotter Sally, en egen restaurang på Åhléns City i Stockholm. Restaurangen erbjuder en annorlunda och unik meny i hemtrevlig miljö. Etableringen är ett led i satsningen att göra Åhléns till en verklig matdestination.

Restaurangen som erbjuder gästerna en god, nyttig måltid för ett vettigt pris, ligger på plan 2
i anslutning till nya Hemavdelningen på Åhléns City. Den rymmer 140 sittplatser, samt en 65 kvm stor matbutik med det senaste inom köksredskap, matingredienser och delikatesser.

Lotta och Sally har under sina resor världen runt inspirerats av främmande mat, smaker och kulturer. Resorna har lagt grunden för den unika meny som erbjuds, mat med en hälsosam bas utan att kännas för kalorisnål och mager, men har också varit inspiration för inredningen, som går i stilen bohemian chic.

- Jag ser fram emot utmaningen och är mycket glad för att öppna vår nya satsning på Åhléns. Vi hoppas att gästerna ska trivas i vår livliga, men samtidigt härligt avslappnande miljö, där inredning och mat går under ledorden, ”man tager vad man haver”, säger Sally Voltaire.

Restaurangen har öppet från lunch fram till kl. 21.00 varje dag och erbjuder hälsosam vegetarisk lunch, fika och middag, för såväl snabbsittning, bordsbokning och take-away.

- Vi är naturligtvis jätteglada att öppna Sally Voltaire och systrar hos oss på Åhléns. Lotta och Sally är personer som verkligen vågar ta ut svängarna, och som erbjuder vällagad hälsosam mat som utmanar de svenska mattraditionerna. Vi är säkra på att det konceptet kommer att tilltala den medvetna Åhléns-kunden, säger Jonas Sandström, chef för Åhléns affärsområde Food, som driver satsningen.

Åhléns matsatsning, som syftar till att göra Åhléns City i Stockholm till en riktig matdestination, startade under 2014 med öppningen av Café Å lait och juicebaren StrÅ och senare i år planeras
för flera satsningar.

Bilder i Åhléns bildbank v.10/11:
www.ahlens.se/press, välj: Food/Sally Voltaire och systrar

Monica Hultgren, Informatör Åhléns, tel: 070-556 4583

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Nordens starkare varumärken med 77 varuhus i Sverige och 32 butiker i Norge. Vår mission är att förenkla, förbättra och förgylla livet för våra kunder varje dag. Under 2013 omsatte Åhléns 4,8 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare mötte över 80 miljoner kunder. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axstores.  www.ahlens.se