WERA Stockholm Underkläder

WERA Stockholm lanserar underklädeskollektion

I höst breddar WERA Stockholm sitt erbjudande och kompletteras med en elegant underklädeskollektion med fokus på kvalitet, passform och väl genomarbetade detaljer. Kollektionen består av två linjer – en med de perfekta basunderkläderna och en växlande med säsongens måsten.

WERA Stockholm är mode och accessoarer med en avskalad enkelhet, mjukt skräddade skärningar och kompromisslös kvalitet. Nu breddas sortimentet ytterligare med en underklädeskollektion som går i samma stil. Kollektionens baslinje gör det enkelt att hitta vardagsfavoriterna som håller över tid och är oumbärliga i varje kvinnas underklädes-garderob. De är gjorda med omsorg och med noga utvalda material och detaljer.

• Vår WERA-kvinna är en person som är intresserad av både design och kvalitet, och som självklart vill bygga sin stil inifrån och ut. Det känns därför helt naturligt att utöka med underkläder i samma stil som andas enkelhet i en lite lyxigare förpackning, säger Frida Tham, designchef Åhléns.

Som ett komplement till basen finns även en linje med säsongens måsten. För hösten 2016 är stilen dramatisk och romantisk med spets, siden och arbetade ryggdetaljer. Perfekt att bära under höstens klädkollektion med viktorianska influenser. Färgerna går i en djup plommonröd skala och svart. Här finns bland annat soft bh och trosor med fina spetsdetaljer och nattplagg, som tvådelat pyjamas-set och en slipdress i siden.

WERA Stockholm underkläder finns i alla Åhléns varuhus och på åhlens.se fr.o.m. vecka 45.

För ytterligare information, produktlån och bilder vänligen kontakta:

modinåkerlind, Henriette Sundin, tel: 076-580 89 29, mail:henriette@modinakerlind.com

Kontaktperson Åhléns:

Åsa Runnvik, Projektledare PR Åhléns, tel: 070-198 94 85, mail: asa.runnvik@ahlens.se

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken med 69 varuhus i Sverige och e-handel via åhléns.se. Vi är det moderna varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter4,8 miljarder och 3 000 skickliga medarbetare möter 80 miljoner kunder varje år. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB. www.ahlens.se