Nya ärofyllda nomineringar för Kaustik

Vi på Kaustik AB är stolta över att vi nominerats till inte mindre än tre prestigefulla utmärkelser.

Superföretagen 2017

Kaustik AB är återigen rankade som ett av de mest högpresterande privata bolagen inom svenskt näringsliv. Det är trettonde året i rad som företag koras till Superföretag av affärsinformationsföretaget Bisnode och tidningen Veckans Affärer. Runt en promille av Sveriges alla företag kvalar in på listan och i år var 641 företag kvalificerade. För att komma med i rankingen krävs att bolaget fyra år i rad klarar högt ställda krav på tillväxt, lönsamhet och avkastning på kapital.

Di Gasell

För tredje året i rad är Kaustik AB ett av Sveriges gasellföretag. Mindre än en procent av Sveriges aktiebolag uppfyller kraven för att få kallas gasell. Gasellföretagen anses ha viktig roll som jobbskapare i den svenska ekonomin.

Sweden Technology Fast 50 2017

Det är med stolthet vi återigen är nominerade som ett av Sveriges snabbast växande teknologiföretag. Sweden Technology Fast 50 har instiftats av Deloitte, i nära samarbete med Nasdaq och Teknikföretagen, och är den enda särskilda utmärkelsen för teknologiföretag i Sverige. Rankingen baseras på företagens genomsnittliga intäktsökning under den gångna fyraårsperioden och inkluderar såväl publika som privata bolag. Listan omfattar all typ av teknologi – från internet och datautrustning till greentech och life sciences.

• Välfärd

Kaustik utvecklar verksamhetsstödet Aiai (Administrativ Interaktiv Assistans över Internet) som effektiviserar administrationen och säkrar kontrollen av personlig assistans. Det webbaserade systemet har skräddarsytts för den som arbetar med eller brukar assistans. Aiai underlättar och automatiserar den omfattande administration som personlig assistans kräver, vilket innebär att användarna i högre grad kan fokusera på själva utförandet av assistansen. Med drygt 45 000 användare är Kaustik marknadsledande i Sverige vad gäller verksamhetssystem för personlig assistans.

Kaustik är ett IT-företag, men också ett kunskapsföretag som med ett genuint engagemang förmedlar kompetens och bidrar i angelägna frågeställningar inom området personlig assistans. Kaustik publicerar Aiai Magasinet, anordnar Akademi samt arrangerar en viktig mötesplats under Almedalsveckan vid namn Full delaktighet. Kaustik har även utvecklat produkten Omsorg24 som är ett skräddarsytt verksamhetsstöd åt HVB-hem och LSS-boenden.