Air Leap lånar ut Säkerhetschef till Försvaret

Ola Strangeways, som till vardags jobbar som Director Ground Operations & Security på Air Leap kommer tillfälligt att byta om till grön uniform och tjänstgöra med logistik för Försvarsmakten vid 29:e Bataljonen på fältsjukhuset vid Stockholmsmässan i Älvsjö. Fältsjukhuset öppnas i helgen med kapacitet för 140 coronasmittade patienter i en första fas som sedan kan ökas till 600.

- För oss är det en självklarhet att hjälpa till på de sätt vi kan i denna mycket krävande situation som råder i Sverige. Vi är stolta över att ha personal som både vill och kan hjälpa samhället när så behövs och stöttar helhjärtat Olas önskan om att bistå Försvarsmakten, säger Jon Melkersson, VD Air Leap

Ola har en lång erfarenhet av liknande uppgifter som Kvartermästare vid både Kustjägarskolan och 294:e Båtkompaniet. Nu tar han på sig sin gröna uniform när Sverige är i störst behöv av extra hjälp. Det var en självklarhet för Air Leap, att på grund av Covid-19 kunna var med och stötta samhället i denna utsatta situation.

- Jag är så oerhört tacksam att få chansen att stötta med den kunskap jag har i det läge vi befinner oss i. Det var en självklarhet för Air Leap att bevilja min ledighet - vilket både jag och Försvarsmakten är tacksamma för, säger Ola Strangeways, Säkerhetschef Air Leap

• försvarsmakten
  • covid-19