NextJet inleder samarbete med Finnair

Pressmeddelande   •   Jun 16, 2011 00:24 CEST

NextJet har skrivit avtal med Finnair för att kunna ge kunder och resebyråer möjlighet att boka Finnairbiljetter på Nextjet´s linjer och att erbjuda genomgångsresande tillsammans med Finnair Finnair ett välkänt internationellt flygbolag och har flygningar från Helsingfors till över 90 destinationer över hela världen. Finnair är även ledande i Skandinavien när det gäller flygningar till Asien. Helsingfors flygplats Vantaa är dessutom en flygplats som är anpassat för transfer mellan olika flygningar och med ett stort utbud av shopping. Vi är väldigt glada för detta samarbete speciellt när man ser på vilka möjligheter det ger till våra resenärer. Finnair erbjuder priser tillsammans med oss till många destinationer i världen, speciellt till de stora städerna i Asien och vi vet att våra kunder har frågat efter möjligheten, säger Sören Roos distributions och intäktsansvarig på NextJet. Genomgångs resor mellan NextJet och Finnair kommer att vara bokningsbara från 1 juli. Detta kommer att vara av stor betydelse för alla av våra linjer, men vi kommer att på tex en linje som Östersund-Bromma kunna erbjuda en mycket tidseffektiv och bra anslutning och till Helsingfors något som vi vet uppskattas av kunderna i Jämtland. Men även resenärer från våra destinationer i Norrland kommer att kunna dra nytta av vårt nya samarbete, fortsätter Sören Roos Vid frågor ta kontakt med Sören Roos, distributions och intäktsansvarig på NextJet: Mobil: +46 708293961 Mail: soren.roos@nextjet.se

NextJet är ett svenskt flygbolag med fokus på inrikeslinjer i norra Sverige. Utöver linjetrafik bedrivs även en flygcharterverksamhet som sträcker sig över hela Europa. Bolaget omsatte 2010 400 miljoner kronor. 250 medarbetare betjänar med 19 flygplan 24 destinationer från Köpenhamn i söder till orter som Östersund,  och Hemavan i norr. Vi fungerar även som flygoperatör åt Sverigeflygkoncernen och Air Åland.

Kommentarer (0)

Kommentera