Nextjet startar linje mellan Västerås och Helsingfors

Pressmeddelande   •   Jul 14, 2016 13:55 CEST

Den 15 september startar Nextjet flygtrafik på sträckan Västerås - Helsingfors i samarbete med Finnair och Handelskammaren Mälardalen.

- Vi är mycket glada att kunna återetablera flygplatsen för affärsresande med frekventa avgångar till hela världen via Helsingfors säger Eva Wetterstrand, Marknadschef på Västerås Flygplats.

Linjen startas då det finns ett stort resebehov mellan Mälarregionen och Helsingfors Vanda Airport. Där finns möjlighet att flyga vidare inrikes Finland, vidare till Europa, och framförallt till Asien.

– I Mälarregionen finns många finskbördiga personer som får en enkel förbindelse med Helsingfors och övriga Finland. Samtidigt är det ett stort näringsliv i regionen med många internationella kopplingar. Dessa kan nu korta ner restiden med flera timmar säger Henning Lindberg, Försäljnings- och marknadschef Nextjet.

Nextjet flög under Almedalsveckan linjen Västerås - Visby, men kommer alltså nu tillbaka med en året runt-produktion. Linjen kommer att trafikeras med tre tur & retur måndag till fredag, en tur & retur lördag och två tur & retur på söndagar. Flygplanstypen kommer vara ATP med plats för 68 passagerare.

– Vi är mycket glada att kunna presentera ytterligare en flyglinje ut från Västerås. Vi fick ett väldigt bra gensvar från Västerås-regionen då vi under Almedalsveckan flög Västerås - Visby säger Magnus Ivarsson, VD Nextjet.

Biljettförsäljningen öppnar i slutet av juli och biljetter kommer då kunna bokas på www.nextjet.se och hos din lokala resebyrå.

För tidtabell, se bifogad pressrelease.

Nextjet är ett av Sveriges största regionalflygbolag och bedriver reguljärtrafik, chartertrafik, ACMI-lease och flygfrakt. I reguljärtrafiken ingår både inrikes- och utrikesdestinationer. Stockholm Arlanda är vårat viktigaste nav och där är Nextjet det tredje största flygbolaget räknat i antal flighter per dag. Vi flyger året runt till många populära sommar- och fjällresmål och förbinder några av Skandinaviens viktigaste industristäder med varandra. Våra samarbetsavtal med SAS, Finnair, KLM, Air France, Air Baltic, Qatar Airways och Wideroe möjliggör vidareresor från både Stockholm, Helsingfors och Göteborg till destinationer i, och utanför, Europa.

Kommentarer (0)

Kommentera