NextJet utökar på Östersund

Pressmeddelande   •   Jun 16, 2011 13:03 CEST

NextJet utökar med fler avgångar Östersund-Bromma

Med start den 15 augusti 2011 kommer NextJet att utöka trafiken mellan Östersund och Bromma till tre tur och retur varje vardag samt två tur och retur på söndagar.

”Vi har sett en stark utveckling det senaste året på vår linje Östersund-Bromma. Att underlaget finns där har vi vetat länge och det känns fantastiskt kul att äntligen kunna erbjuda våra passagerare större flexibilitet och fler antal stolar på linjen” säger NextJets marknadschef Brian Liddle.

Östersund är en av NextJets största baser med ca 20 anställda. Fram till den 30 oktober trafikerar NextJet Östersund-Umeå-Luleå, sedan kommer denna linje trafikeras med en mindre flygplanstyp. NextJet ser därmed nya möjligheter att utöka kapaciteten ytterligare på Östersundsbasen.  ”Det är oerhört glädjande att få möjlighet att bidra till ett ökat resande i regionen. Med vårt nya interlineavtal med Finnair får Östersund-passagerarna även tillgång till hela Finnairs linjenät med ett snabbt stopp på Bromma Airport” fortsätter Brian Liddle.

NextJet har trafikerat Östersund-Bromma sedan den 26 januari 2009.

Vid frågor kontakta:

Lena Stockhaus, NextJet PR, mobiltel: +46703162233, mail: lena.stockhaus@nextjet.se

NextJet är ett svenskt flygbolag med fokus på inrikeslinjer i norra Sverige. Utöver linjetrafik bedrivs även en flygcharterverksamhet som sträcker sig över hela Europa. År 2010 omsatte bolaget omsatte 400 miljoner kronor. 250 medarbetare betjänar med 19 flygplan och 24 destinationer, från Köpenhamn i söder till orter som Östersund och Hemavan i norr. Vi fungerar även som flygoperatör åt Sverigeflygkoncernen och Air Åland.

Kommentarer (0)

Kommentera